شناسهٔ خبر: 112781 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین خبر داد؛

خلع ید از ساختمان‌های دولتی نایین

مهدی علمی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین خبر داد: با پیگیری‌های بعمل آمده ساختمان‌های دولتی شهر نایین به مساحت یک هکتار از دست متصرفان خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین اظهار داشت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی متعلق به بیت‌المال، برنامه ریزی و اقدامات لازم به جهت تشدید در حفاظت اراضی ملی و پیشگیری از وقوع تصرفات بعمل آمده است.  

وی بیان داشت: در این راستا با هوشیاری، تلاش و پیگیری بی وقفه، ساختمان‌های دولتی تصرف شده در شهر نایین به مساحت یک هکتار، خلع ید و به بیت المال بازگردانده شد.  

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین اذعان داشت: این ساختمان‌ها متعلق به دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین ومسکن وسازمان عمران و بهسازی شهری ایران و دارای کاربری مجتمع تفریحی– توریستی است.  

وی افزود: این ساختمان‌های با ارزش، از اماکن قدیمی و تاریخی محسوب می شوند که از ید متصرفان خارج شدند.  

علمی خاطرنشان کرد: اقدامات به عمل آمده همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بوده که با پیگیری‌های انجام شده در این شهرستان، تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی ملی و حمایت جدی دستگاه قضایی، رای قطعی خلع ید صادر و حکم قضایی اجرا شد.  

وی با اشاره به اینکه ملک موصوف تحویل اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین شده است. گفت: مبحث رفع تصرف از اراضی و اموال دولتی یکی از اولویت‌های کاری این اداره است.  

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین تصریح کرد: این اداره در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات رفع تصرف را با قاطعیت انجام می‌دهد.