شناسهٔ خبر: 112783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار سیستان وبلوچستان اعلام کرد:

پیش‌بینی تردد روزانه حدود ۱۰ هزار زائر پاکستانی از پایانه مرزی ریمدان در اربعین حسینی

س و ب- پایانه مرزی ریمدان.jpeg استاندار سیستان وبلوچستان گفت: همزمان با اربعین حسینی پیش بینی می شود روزانه حدود ۱۰ هزار زائر پاکستانی عتبات عالیات از پایانه مرزی ریمدان در جنوب استان تردد کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی ریمدان اظهار داشت: این استان امسال از طریق پایانه های مرزی ریمدان و میرجاوه پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی در ایام اربعین حسینی خواهد بود. 
وی ادامه داد: امسال پایانه مرزی ریمدان به دلیل سهولت تردد شهروندان پاکستانی از کراچی بیشتر پذیرا زوار خواهد بود بطوری که پیش بینی می شود روزانه بین هشت تا ۱۰ هزار زائر این کشور در این ایام وارد کشور شوند. 
استاندار سیستان وبلوچستان افزایش گیت های پلیس به ۱۰ گیت، استقرار کانس های جهت استراحت زوار، افزایش سرویس های بهداشتی، نمازخانه و سایه بان و استقرار دستگاههای مه پاش را از جمله برخی اقدامات مهم در پایانه مرزی ریمدان برای پذیرش مطلوب از زوار پاکستانی عنوان کرد و گفت: به منظور تردد روان زوار این کشور سه پایانه مسافری در جنوب استان در نظر گرفته شده است و ناوگان مورد نیاز از استان های همجوار و  استانداری های دیگر به ویژه تهران تامین خواهد شد. 
وی تامین آب در پایانه مرزی ریمدان را از مهمترین اقدامات زیرساختی در جنوب استان برشمرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده علاوه بر استقرار مخازن آب به گنجایش ۱۳۰ هزار لیتر به همت معاونت عمرانی استانداری خط انتقال ۵۳ کیلومتری آب از سد زیردان به پایانه مرزی ریمدان انجام خواهد شد که تاکنون ۲۲ کیلومتر آن نهایی شده است. 
مدرس خیابانی تهیه هفت کیلومتر فیبر نوری و تامین برق پایدار را از دیگر اقدامات مهم در پایانه مرزی ریمدان برای فراهم شدن زیر ساخت های لازم در پایانه مرزی ریمدان در ایام اربعین حسینی ذکر کرد. 
وی با اشاره به اهمیت بهداشت در پایانه مرزی ریمدان گفت: در ایام اربعین علاوه بر انجام تزریق واکسن کرونا و فلج اطفال توسط کادر بهداشت و درمان برای زوار پاکستانی، پایگاه هلال احمر و بیمارستان های سیار با همکاری نیروی زمینی سپاه و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این پایانه مرزی استان مستقر و از امکانات نیروی بهداری ارتش در مرز نیز استفاده خواهد شد.
مدرس خیابانی بیان کرد: در مجموع با ابلاغ ستاد مرکزی اربعین همه وزارتخانه ها ملکف هستند مرزهای سیستان وبلوچستان به ویژه ریمدان را پشتیبانی نمایند تا به بهترین نحو پذیرای زوار کشور دوست و همسایه پاکستان باشیم.