شناسهٔ خبر: 112804 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران:

۱۰ پروژه زیربنایی در استان کرمانشاه به مرحله بهره‌برداری رسیده است

عباس شفیعی عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران از وجود ۱۳ شهر در حوزه بازآفرینی شهری که ۲ هزار و پانصد هکتار از اراضی شهری کرمانشاه را در برگرفته است، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شفیعی با اعلام اینکه ۱۸ درصد از فضای استان در محدوده بافتهای فرسوده سه‌گانه قرار دارد، خاطرنشان کرد: این بافتها شامل بافتهای تاریخی، بافتهای میانی و سکونتگاه‌های غیر رسمی هستند که مجموعا یک میلیون و چهارصد نفر از جمعیت استان را در خود جای داده است.

شفیعی گفت: برای تامین خدمات زیربنایی استان کرمانشاه در سالهای اخیر ۲۰ پروژه را در استان تعریف کرده‌ایم که ۱۰ پروژه آن تکمیل و ۱۰ پروژه دیگر در حال تکمیل هستند.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ابراز کرد: برای بهسازی معابر در محدوده بازآفرینی شهری هر ساله از طریق تبصره قانون بودجه، قیر رایگان‌برای شهرداری‌ها را تامین می‌کنیم که در دو سال گذشته نیز مقدار قابل توجهی برای استان کرمانشاه تخصیص یافته است.  

وی با اشاره به اینکه اگر مالکان این‌محدوده تمایل به نوسازی داشته باشند، تسهیلات نوسازی بافتهای فرسوده را در اختیار آنها قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در شهر کرمانشاه مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به‌عاملیت بانک‌مسکن تخصیص یافته است که مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان آن با سود صفر درصد محاسبه می شود 

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، شفیعی تاکید کرد: اگر در طول ساخت نیز نیاز به ودیعه مسکن داشته باشند، مبلغ ۴۵ میلیون تومان به‌صورت قرض‌الحسنه به‌عاملیت صندوق کارآفرینی امید در اختیار مالکان قرار داده می‌شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴ هزار چهارصد و هشتاد و دو سهمیه به استان کرمانشاه تخصیص یافته که تاکنون ۴۲۵ پروژه معرفی و سهمیه‌های خالی زیادی برای مردم شریف کرمانشاه وجود دارد که با اطلاع‌رسانی مناسب به مردم، می‌توان به نوسازی و استحکام بافتهای فرسوده کمک‌ کرد.