شناسهٔ خبر: 112814 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۳ تیرماه ۱۴۰۱؛

شش دانشگاه در استان اصفهان میزبان آزمون نظام مهندسی معماری (طراحی)

آزمون ورود به حرفه معماری طراحی - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از روند اجرای آزمون ورود به حرفه رشته معماری (طراحی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ آزمون ورود به حرفه مهندسی در رشته معماری صلاحیت طراحی همزمان با سراسر کشور با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در استان اصفهان برگزار شد.  

همزمان با برگزاری این آزمون، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور در محل یکی از حوزه‌های امتحانی از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در رشته معماری بازدید بعمل آورد.  

 در حاشیه این بازدید، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال شش دانشگاه در سطح استان میزبان این آزمون هستند اظهار داشت: بر اساس ثبت نام‌های انجام شده تعداد یکهزار و ۹۹۴ نفر برای اخذ پروانه اشتغال به کار رشته معماری (طراحی) در استان اصفهان ثبت نام کردند که با توجه به تعداد داوطلبان در هر شهر برنامه ریزی‌های لازم انجام و محل‌های آزمون متناسب با فواصل اجتماعی تعیین شده است.  

 وی گفت: محل‌های آزمون در کلانشهر اصفهان شامل دو دانشگاه می‌شود که یکهزار و ۲۹۷ داوطلب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و جمعاً ۲۰۰ داوطلب در دانشگاه هنر اصفهان در دانشکده‌های (معماری و شهرسازی) و (فرش) به رقابت می‌پردازند.  

قاری‌قرآن بیان داشت: امسال با توجه به حجم ثبت نام‌های داوطلبان در شهرستان‌های استان، هماهنگی‌های لازم انجام و دانشگاه‌های شاهین شهر، کاشان، لنجان و نجف آباد نیز به عنوان دیگر محل‌های برگزاری این آزمون در نظر گرفته شدند.  

 وی ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان در این رشته امتحانی بیان داشت: یکی از اهداف برگزاری این آزمون شناسایی مهندسان متخصص برای واگذاری خدمات طراحی به آنان است و معتقدیم باید افرادی وارد این عرصه شوند که اطلاعات حرفه‌ای داشته باشند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: هدف دیگر آزمون این است که مهندسان، علاوه بر دانش مربوطه بر قانون و مقررات ساختمان و نظام مهندسی نیز اشرافیت داشته باشند و بداند مسئولیتی که به آنان واگذار می‌شود را چگونه مدیریت کنند.