شناسهٔ خبر: 112834 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ۳۰ هزار واحد مسکونی همزمان با سفر رییس جمهور به کرمانشاه

میز خدمت مدیرکل راه و شهرسازی از عملیات اجرایی احداث‌ ۳۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی جهش مسکن در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد آهکی مدیرکل راه‌ و شهرسازی کرمانشاه، پروژه سراج با ۱۲ هزار از این واحدها در شمال‌غربی شهر کرمانشاه قرار دارد و ۳ هزار واحد دیگر نیز در سطح استان پراکنده است.

آهکی با اشاره به نیاز مبرم کشور به مسکن، مهمترین هدف این وزارتخانه را احداث و تحقق اقدام ملی جهش مسکن دانست که با حضور آیت‌الله رئیسی در کرمانشاه، عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد دیگر آغاز شد.

مهرداد آهکی از شروع عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد دیگر که به‌دلایلی متوقف شده بود، خبر داد و خاطرنشان کرد:خوشبختانه با سفر ریاست جمهوری به استان عملیات اجرایی و از سرگیری مجدد احداث این واحدها احیا شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر تعداد ۳ هزار واحد مسکونی در حال احداث است که امیدواریم با آغاز عملیات اجرایی ۲۷ هزار واحد دیگر، بخش زیادی از نیاز استان به مسکن تامین شود.

آهکی از افتتاح چند پروژه‌ بخش راه در کرمانشاه خبر داد و گفت: زیرگذر و تقاطع غیرهمسطح "بابازید" در محور کرمانشاه به هرسین به بهره‌برداری رسید و پروژه راه اسلام‌آباد به حمیل به‌طول ۴ هزار و هفتصد متر تکمیل و با مسیر ۲۷ کیلومتری این محور به بهره‌برداری رسید.

این مسئول همچنین به بهره‌برداری از پروژه زیرگذر "حبیبوند" و مقطع حادثه‌خیز قبل از این زیرگذر اشاره کرد و تاکید کرد: با جاگزینی واریانت مناسب در این مقاطع، از این محل رفع حادثه خواهد شد.