شناسهٔ خبر: 112845 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی؛

ساخت ۴۲۶ کیلومتر راه فرعی و روستایی در استان کرمانشاه

خداداد مقبلی - کرمانشاه معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ساخت ۴۲۶ کیلومتر راه روستایی برای استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی که همزمان با سفر هیأت دولت به استان کرمانشاه جهت حضور در محل میز ارتباطات مردمی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به کرمانشاه آمده است اظهار داشت: راه های فرعی و روستایی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و تولیدی کشور دارد.

وی گفت: استان کرمانشاه دارای ۱۷۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار است که در سال گذشته اقدامات بسیار خوب و مؤثری در حوزه ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی استان انجام شده است.

مقبلی در ادامه افزود: استان کرمانشاه در ضریب شاخص راه های روستایی از ضریب ۸۸ برخوردار است که با توجه به نمودار کشوری که ۸۲ است، این استان توانسته است جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد و باید ۴۲۶ کیلومتر راه روستایی در استان برای رسیدن به شاخص صد درصدی ساخته شود و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی های گسترده ای صورت گرفته و این در حالی ست که تنها ۲۰۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمانشاه باقی مانده است.

مقبلی گفت: در سال گذشته ۲۹۱ میلیارد تومان برای ساخت، نگهداری، توسعه، ایمن سازی، رفع نقاط پرحادثه و ...استان کرمانشاه اختصاص داده شده و اقداماتی نیز صورت گرفته، که در سال گذشته موافقت ۱۱۰ پروژه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبادله شده است.

وی با بیان اینکه شرایط راه‌ها به نحوی مناسب شود که روستاییان بتوانند تولیدات خود را با حداقل هزینه و زمان ممکن به بازار مصرف برسانند، افزود: در اعتبارات سال ۱۴۰۱ نگاه ویژه‌ای به مقوله راه‌های روستایی شده است تا بدین‌طریق بتوانیم مسیرهای باقی‌مانده مدنظر در برنامه پنج‌ ساله که حدود ۵ هزار کیلومتر می‌شود را بسازیم.

مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه بیان کرد: اقدامات انجام شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در حوزه نگهداری راه ها، بهسازی و روکش آسفالت و ایمن سازی محورهای شریانی مطلوب بوده به نحوی که در حال حاضر ۱۹ اکیپ در محورهای مواصلاتی استان مشغول انجام عملیات روکش آسفالت هستند.

وی در پایان افزود: با توجه به اینکه استان کرمانشاه دارای ۵ پایانه مرزی رسمی است و ۲ پایانه مرزی پرویزخان و خسروی از جایگاه ویژه ای در ترانزیت و حمل و نقل و تردد زوار اربعین حسینی(ع) قرار دارند که در زمینه ایمن سازی و روکش آسفالت اقداماتی انجام شده است و به این ۲ پایانه مرزی نگاه ویژه ای داریم.

انتهای پیام/