شناسهٔ خبر: 112846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در خوزستان

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: از امروز برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان این استان با حضور ۱۲ هزار نفر از مهندسان استان در چهار شهرستان اهواز، بهبهان، دزفول و آبادان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، داریوش حسینی اظهارداشت: اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در امور فنی در بخش های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌ای است.
وی تصریح‌کرد: به استناد ماده چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اعطای صلاحیت حرفه‌ای در مورد مهندسان از طریق دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی و در مورد کاردان‌های فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به کار کاردانی یا تجربی است.
 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: هر ساله به منظور احراز صلاحیت، آزمون ورود به این حرفه به صورت سراسری برگزار می‌شود که قبولی در این آزمون‌ها یکی از شرایط لازم برای اخذ پروانه اشتغال خواهد بود.
وی ادامه‌داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سالهای اخیر و به منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فرآیند آزمون امسال در ۲ مقطع زمانی تیرماه و شهریور ماه برنامه ریزی شده است.
حسینی با بیان اینکه امروز پنجشنبه ۲۳ تیرماه آزمون طراحی و معماری برگزار شد افزود: این آزمون با عنوان طراحی و معماری در چهار حوزه اهواز مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، دانشگاه اصول دین دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان و دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان به صورت ترسیمی برگزار شد.
به گفته حسینی، داوطلبین رشته معماری طراحی ۶ درصد از ۱۲ هزار نفر داوطلبان کل استان خوزستان را شامل می‌شوند. 
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: آزمون دیگر رشته ها نیز در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریور ماه سالجاری برگزار می شود.
وی اضافه کرد: ۹۴ درصد باقی مانده داوطلبین برای رشته عمران (محاسبه، نظارت و اجرا)، معماری (نظارت و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (نظارت و طراحی)، تاسیسات برقی (نظارت و طراحی، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک) و همچنین صلاحیت های ورود به حرفه کاردان‌های فنی و نیز صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی در آزمون ها در شهریورماه شرکت خواهند کرد.
در این دوره از آزمون‌ها، تعداد شرکت کنندگان ۱۹ درصد نسبت به آزمون سال گذشته افزایش داشته است.