شناسهٔ خبر: 112889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

چهارمین کمیته آمار و تحلیل تصادفات استان لرستان برگزار شد

چهارمین کمیته آمار و تحلیل تصادفات استان لرستان برگزار شد چهارمین جلسه کمیته جمع‌آوری آمار و اطلاعات و تحلیل داده‌های تصادفات استان لرستان در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، در این جلسه که به دبیری این اداره‌کل و با حضور اعضای کمیته در محل سالن اجتماعات برگزار شد، ضمن بررسی آمار پزشکی قانونی در خردادماه ۱۴۰۱ و مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، رفع مغایرت‌های آماری و موارد خارج از چرخه ترافیکی در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه مقرر گردید؛ با توجه به تعمیم واژه تصادف برای تمام برخوردهای وسایل نقلیه و به منظور تفکیک تصادفات جاده‌ای و درون‌شهری از اینگونه برخوردها از پلیس عملیات نیروی انتظامی در جلسه آتی توسط دبیرخانه دعوت بعمل آید.

دبیر شورای ترافیک استان، معاون حمل و نقل، مشاور مدیرکل و مدیر حراست و رئیس و کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان و نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته آمار از حاضران در این جلسه بودند.

همچنین در ادامه این جلسه، اولین کمیته فنی مهندسی تصادفات(کمیته مهندسی ایمنی راه) از کمیته‌های فرعی کمیسیون ایمنی راه‌های استان در سال ۱۴۰۱ با دستور کار بررسی نقشه رمپ‌های ورودی و خروجی یک باب مجتمع خدماتی رفاهی  و سایر پرونده‌های ارسالی به دبیرخانه کمیته برگزار گردید و اعضای کمیته به تحلیل و بررسی نحوه‌ی اجرای طرح‌ها پرداختند.