شناسهٔ خبر: 112918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان اعلام کرد:

رشد ۱۴ درصدی صدور و تمدید کارت هوشمند رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان وبلوچستان

صدور و تمدید کارت هوشمند سوخت سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صدور۲هزارو۲۴۰‌فقره کارت هوشمند رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر درسه ماهه اول سالجاری درحوزه تحت پوشش این اداره کل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان وبلوچستان،ایوب کرد اظهار داشت:از این تعداد یک هزار و۷۴۱فقره ویژه رانندگان وناوگان باری و۴۹۹فقره نیزمربوط به رانندگان و ناوگان مسافری دراین‌مدت‌صادرشده است.

وی ادامه داد:یکی از اهداف اجرایی‌کردن کارت هوشمند، متمایزکردن رانندگان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای است و کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافری به عنوان مدرک شناسایی و مجوز فعالیت رانندگان در بخش حمل ونقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان کارت هوشمند راننده را کارتی با ضریب امنیت مطلوب دانست و افزود: امکان شناسایی کامل رانندگان، تمایز رانندگان فعال از رانندگان غیرفعال، ممانعت از صدور کارت های جعلی، گردش کار تقلبی و در نهایت ثبت تخلفات رانندگان از دیگر مزایای کارت هوشمند است.

کرد در پایان یادآور شد: درحال حاضر بیش از ۱۱ هزار نفر راننده وناوگان در بخش باری و مسافری در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای تحت پوشش این اداره کل فعالیت می نمایند.