شناسهٔ خبر: 112955 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سه ماهه نخست سالجاری انجام گرفت:

صدور بیش از ۸ هزار برگ گواهی معاینه فنی برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین سیستان و بلوچستان

صدور برگ معاینه فنی سیستان وبلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت:طی سه ماهه نخست سالجاری ۶هزارو۹۷۶‌برگ معاینه فنی درمرحله نخست و یک هزار و۸۴ برگ معاینه فنی درمرحله‌دوم(پس از اصلاح عیب ناوگان)توسط مراکز فعال استان صادرشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)،ایوب کرد با اشاره به افزایش ۱۳درصدی صدور گواهی نامه معاینه فنی در این مدت اظهارداشت: فقط ناوگانی که در معاینه فنی نمره قبولی را کسب کنند مجاز به دریافت بارنامه حمل کالا و صورت وضعیت برای جابجایی مسافر در جاده‌ها هستند.
 
وی ادامه داد:چهار مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین و نیمه سنگین در شهرستان‌های زاهدان دومرکز،زابل و خاش فعال هستندکه وضعیت آج لاستیک‌ها، در و شیشه‌ها، چراغ‌ها و کمربند بازدید و تست ترمز، نور و آلاینده ها، لغزش جانبی چرخ‌ها و... در این مراکز انجام می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین با هدف افزایش ایمنی تردد و کاهش میزان آلودگی هوا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد:مراکز معاینه فنی خودرو هر ماه از سوی پلیس راهور، اداره‌ کل حفاظت محیط زیست و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  مورد بازدید قرار می‌گیرد و روند آزمون‌ها و وضعیت دستگاه‌ها بررسی می شود.