شناسهٔ خبر: 113012 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه نخست سالجاری صورت گرفت:

رشد ۷۲ درصدی جابجایی کالای اساسی از بندر چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان 

حمل افزون بر یک میلیون تن کالای اساسی از چابهار رییس اداره حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و  نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از رشد ۷۲ درصدی حمل کالای اساسی از بندر چابهار در سه ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر مهرالله داموغ اظهار داشت: ۵۱۸ هزار و ۶۷۸ تن کالای اساسی در این مدت از بندر چابهار جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۲ درصدی در تناژ را نشان می دهد .
وی ادامه داد: این حجم کالای اساسی توسط ۲۰ هزار و ۵۹۳ ناوگان فله بر جابجا شد که در تعداد سفر و به کارگیری از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نیز  ۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.
رییس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب‌ استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عمده کالاهای اساسی جابجا شده در جنوب استان در سه ماهه سالجاری گندم ، برنج  و ذرت بوده است، گفت : بندر چابهار به عنوان بندر استراتژیک، راهبردی و مهمترین بندر تجاری ایران در خارج از حوزه خلیج فارس، قابلیت تخلیه و انتقال بخش قابل توجهی از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را دارد.