شناسهٔ خبر: 113013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

عملیات اجرای آسفالت زیرگذر راه آهن پرندک شروع شد

تقاطع غیر همسطح مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع اجرای آسفالت زیرگذر راه آهن پرندک در محور قدیم ساوه-تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی کل تلاش برای ارتقای ایمنی راه‌ها، رفع نقاط پرحادثه و ایمن سازی نقاط مستعد حادثه را از اولویت‌های تعیین شده برای ارتقای کیفیت راه‌های استان عنوان کرد.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی و عزم جدی برای تکمیل طرح های نیمه تمام، عملیات تکمیلی پروژه تقاطع غیرهمسطح راه آهن پرندک با سرعت قابل توجهی در حال اجرا بوده و بزودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با تشریح اقدامات انجام شده برای تکمیل این طرح گفت: در یک سال اخیر عملیات ترانشه برداری، دیوار حائل زیرگذر، تکمیل ابنیه فنی و زیرسازی و اجرای لایه بیس با بکارگیری تمام توان پیمانکار مربوطه و ماشین آلات، تجهیزات و پتانسیل نیروی انسانی اداره کل و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرندیه انجام شده و اکنون در مرحله پایانی و اجرای آسفالت قرار دارد.

وی این نوید را داد که تمام تلاشمان بر این است که بتوانیم تا آغاز سفرهای اربعین، بمنظور تسهیل در تردد زائران این طرح را به بهره‌برداری کامل برسانیم.

جهانی ارزش ریالی این طرح را برابر با ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: طول زیرگذر تقاطع غیرهمسطح راه آهن پرندک تقریباً دو کیلومتر است که برای زیرسازی و اجرای آسفالت آن حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود.

به گفته وی تکمیل این طرح یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان زرندیه بود که با پیگیری‌های مستمر برای تامین منابع مالی مورد نیاز، تلاش راهداران جهادگر و مهندسین این اداره کل به بار نشست تا در راه خدمت به کاربران جاده‌ای همواره پایدار باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این طرح این نقطه پرحادثه به حداکثر ایمنی خود خواهد رسید که بی شک در کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.