شناسهٔ خبر: 113044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اصفهان تاکید کرد؛

ضرورت مشارکت مردم در طرح‌های بازآفرینی شهری / نگاه مردمی سازی ضامن موفقیت پروژه‌های بازآفرینی شهری

شورای مسکن استان اصفهان استاندار اصفهان گفت: امروزه مشارکت مردم در طرح‌ها نه بعنوان یک راهکار بلکه بعنوان یک ضرورت انکار ناپذیر باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اظهار داشت: در حوزه بازآفرینی شهری، رویکردها باید به سمت اقناع و مردمی سازی پیش برود و برای ذینفعان در طرح‌ها، نقش محوری در نظر گرفته شود.  

وی افزود: با ارائه نقش اساسی به ذینفعان، تعلق خاطر در آنها ایجاد می‌شود و در ادامه مسیر همراهی بیشتری را خواهند داشت.  

استاندار اصفهان بیان داشت: بسیاری از اتفاق‌هایی که در بعضی از طرح‌ها رخ داده و به نتیجه نرسیده است ناشی از رویکردی است که دقت و توجه لازم نسبت به مشارکت دادن مردم و ایجاد تعلق خاطر آنها در این طرح‌ها وجود نداشته است.  

وی خاطرنشان کرد: کارهای بسیاری در کشور و استان با نگاه مردمی پیش رفته است و این موضوع تنها شامل بازآفرینی محله همت آباد نمی‌شود بلکه مرمت قنوات، پروژه‌های آبرسانی به روستاها و صدها طرح دیگر از جمله این طرح هاست که با نگاه مردمی اجرا شده است.  

مرتضوی تصریح کرد: در صورتیکه شهرداری به مشارکت مردم توجهی نداشته باشد طرح‌ها به خوبی پیش نمی‌رود.  

وی با اشاره به ضرورت نهادینه سازی این اقدامات در این گونه جلسه‌ها، بیان کرد: امروز سرمایه‌های بسیاری در کشور وجود دارد که باید برای ساخت و اجرای طرح‌ها از آنها استفاده کنیم و طرح همت‌آباد بعنوان یک طرح موفق است اما منحصر به فرد و استثنایی نیست و صدها طرح دیگر در بخش‌های دیگر با نگاه مردمی سازی با موفقیت اجرا شده است.  

استاندار اصفهان تاکید کرد: در حوزه بازآفرینی شهری نباید مسیری را که بارها تجربه شده و به نتیجه نرسیده را دوباره تکرار کرد چرا که این مسیر ما را به همان مقصد گذشته می‌برد.  

وی اذعان داشت: ما نیاز به مقصد جدیدی در حوزه بازآفرینی شهری داریم لذا باید مسیری برویم که با نگاه جدید باشد. و در ابتدای امر نگاه مردمی سازی وجود داشته باشد.  

مرتضوی تاکید داشت: مبحث مردمی سازی امروزه نه بعنوان یک راهکار بلکه بعنوان یک ضرورت باید به آن نگاه کرد چرا که مسیر دیگری جز این وجود ندارد.