شناسهٔ خبر: 113056 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده در استان‌های شمالی/کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما طی روزهای آتی در شمال و شمال‌غرب/گردوخاک طی ۵ روز آینده در شرق کشور/ پیش‌بینی آخر هفته گرم در تهران

بارش برف و باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده در استان‌های شمالی از کاهش دما طی روزهای آتی در مناطق شمال و شمال‌غرب کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص تازه‌ترین وضعیت جوی کشور برای امروز ۲۹ تیر و روزهای آتی اعلام کرد:  بارش‌های موسمی تابستانه برای پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و بلندی‌های کرمان، افزایش ابر، رگبار و رعدو برق ایجاد خواهد کرد که همراه با وزش باد شدید موقت و گردوخاک است. از روز جمعه نیز بر شدت بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود و از بعدازظهر یکشنبه گستره آن به شرق و بلندی‌های فارس کشیده خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای استان‌های گیلان و مازندران و پنجشنبه گیلان، مازندران و گلستان، بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. همچنین از جمعه تا یکشنبه بارش در استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز، تشدید می‌شود. شنبه بر روی شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است و یکشنبه بارش‌ها در این مناطق شدت می‌گیرد.

نقشینه ادامه داد: دمای هوا از امروز تا یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر و پنجشنبه تا یکشنبه برای استان‌های شمال‌غرب، ۴ تا ۷ درجه کاسته خواهد شد. در پنج روز آینده نوار شرقی به ویژه زابل باد شدید دارد و در برخی مناطق با خیزش گردوخاک همراه است. در دو روز آینده نوار غربی کشور پدیده گردوغبار دارد.

وی افزود: دریای عمان و تنگه هرمز امروز مواج و متلاطم می‌شود. شرق دریای عمان نیز در پنج روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است. از اواخر وقت امروز تا شنبه دریای خزر مواج خواهد شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تهران در پنج روز آینده صاف و آفتابی است. وزش باد ملایم خواهد بود. بیشینه دمای امروز و فردای پایتخت ۳۸، جمعه ۳۹ می‌شود و کمینه دمای امروز تهران نیز ۲۷ درجه ثبت شد.