شناسهٔ خبر: 113086 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی:‌

بیش از ۴۵ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان کاشمر رفع تصرف شد

رفع تصرف اراضي دولتي شهرستان كاشمر فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی از خلع ید و رفع تصرف ۴۵ هزار و ۹۶۴ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان کاشمر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سرهنگ مجید علی نیا با بیان اینکه ارزش هرمترمربع از زمین های مذکور ۱۰ میلیون ریال است افزود: در طی گشت زنی های یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در اراضی ملی درشهرستان کاشمر، مشاهده شد شخصی ۴۵ هزار و ۹۶۴ متر مربع از اراضی دولتی را به تصرف شخصی خود درآورده است.

وی ارزش تقریبی این متراژ از زمین های ملی را ۴۵۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال اعلام کرد و اذعان کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته از طریق مراجع قضائی نسبت به قلع و قمع و رفع تصرف آن اقدام لازم صورت گرفت.  

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی همچنین به نقش مهم گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می کند.

علی نیا در پایان اظهار داشت: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند.