شناسهٔ خبر: 11312 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

حضور مقامات دولتی جایگاه مردمی نظام مهندسی ساختمان را تضعیف می‌کند

کامیار بیات ماکو عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور معتقد است: حضور مقامات دولتی در سازمان های مردم نهاد و سازمان‌های نظام مهندسی، جایگاه مردمی و غیردولتی آن را تضعیف می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی کامیار بیات ماکو به ایرنا گفت: افرادی که حامل رانت قدرت هستند وقتی وارد هیات مدیره سازمانهای غیردولتی می‌شوند، سازمان‌های مردم نهاد را از انجام وظایف قانونی دور می‌کنند و عضویت آنها در هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان باعث تداخل منافع آنها در این سازمانها می‌شود.

عضو سازمان نظام مهندسی استان البرز با اشاره به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت شرکت مهندسان شاغل در بخش های دولتی، کارکنان وزارت کشور، شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر در انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی کشور، گفت: در فاز نخست وزیر راه و شهرسازی کارکنان این وزارتخانه را از عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی منع کرد و در گام دوم و در اقدامی مثبت، با صدور این ابلاغیه مهندسان شاغل در وزارت کشور، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا از عضویت در هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی منع شدند.

وی با بیان اینکه دولت تعریف بسیار گسترده ای دارد، اظهار داشت: اعضای شورای شهر و روستا نیز وقتی در مقام هیات مدیره تصمیم می گیرند برای اداره شهر خود بسیار تاثیرگذار هستند، لذا در این جایگاه شهرداری ها و شوراهای اسلامی به عنوان دولت محلی تلقی شده و سازمانهای مردمی را از وظایف اصلی خود دور می کنند و آنها عملا تحت سلطه دولت قرار می گیرند.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: صدور این ابلاغیه اقدام درستی بود تا با حمایت های قانونی در حوزه ساخت و ساز کشور هر کس بتواند به تفکیک در جایگاه اصلی خود خدمت ارایه کند.

شایان ذکر است، با تایید صلاحیت نامزدها توسط هیات های نظارت، انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی تهران و مراکز استانها همزمان روز نهم مهرماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما