شناسهٔ خبر: 11313 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تحویل واحدهای مسکن اجتماعی از اواخر سال ۹۵

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحویل اولین واحدهای مسکن حمایتی و اجتماعی در اواخر سال ۱۳۹۵ خبر داد و گفت: این طرح بر روی بافت‌های فرسوده متمرکز است و طبقات و لایه‌های پایینی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، علی ربیعی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر که یکشنبه هشتم شهریور پخش شد از راه ‌اندازی ۷۵۰۰ مهد روستا در مناطق مرزی توسط سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: در حوزه فقر آموزشی آمارها خوب نیست اما دولت در سال گذشته با تصویب سیاست مبارزه با بی‌سوادی موفق شد ۱۷۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل ناشی از نارسایی فرهنگی را ساماندهی کند و با بودجه‌ای که تامین کرد بیش از ۹۰ درصد این کودکان را به مدارس وارد کرد.

وی با اشاره به فقر مسکن، گفت: در بحث مسکن مهر دولت تلاش زیادی کرد و بیش از ۹۰۰ هزار واحد را تحویل داد که بخشی از آن توسط تعاونی‌ها تحویل شد اما دولت فشار زیادی را تحمل کرد تا مسکن مهر با تمام زیرساخت‌هایش آماده و تحویل صاحبانش شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با وزیر راه و شهرسازی مشترکا مطالعاتی را صورت دادیم و طرح مسکن حمایتی و اجتماعی را طراحی کردیم که این طرح هم بر روی بافت‌های فرسوده متمرکز است و هم طبقات و لایه‌های پایینی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گفته ربیعی به منظور کمک به خانه‌دار شدن کارگران و بازنشستگان و معلولان صندوق مسکن کارگران، صندوق مسکن تامین اجتماعی و صندوق مسکن بهزیستی راه‌اندازی خواهد شد.

۲۰ هزار مسکن حمایتی در روستاها ساخته می‌شود

وی افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مسکن به امضا رسانده‌ایم مقرر شده تا ۲۰ هزار واحد مسکن حمایتی و اجتماعی در بخش روستایی با کمک بلاعوض دولت و از طریق وام بانکی، کمک های بنیاد مسکن و زمین رایگانی که از سوی وزارت مسکن اختصاص می‌یابد احداث شود.

وزیر کار همچنین از تحویل برخی واحدهای مسکن اجتماعی و حمایتی در اواخر سال ۱۳۹۵ و نیمه اول سال ۱۳۹۶ خبر داد و گفت: بخشی از آورده این واحدها توسط سازمان بهزیستی و بخشی دیگر توسط خیرین و وام بانکی تامین می‌شود و امیدواریم با تسریع ساخت و سازها خانواده‌های دارای دو معلول به بالا دیگر بی خانه نباشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود از شناسایی ۵ نوع فقر مسکن، آموزش، غذا، درمان و تهدید ناامنی خبر داد و گفت: برای مبارزه با فقر غذایی ۲۰۰ هزار کودک و زن باردار را که در معرض سوء تغذیه بودند تحت حمایت گرفتیم و در حالی که برای ۷ میلیون نفر سبد امنیت غذایی پیش بینی کرده بودیم، ۱۰ میلیون نفر را تحت پوشش قرار دادیم.

نظر شما