شناسهٔ خبر: 113137 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه و حریم استان خبر داد:

آشکارسازی ۷۶۰۰ تابلو و علائم در جاده های مازندران

مازندران-علائم رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از پاکسازی و آشکارسازی ۷۶۰۰ عدد تابلو و علائم در محورهای مواصلاتی استان در سه ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، محسن یمینی اظهار داشت: آشکار سازی تابلوهای ایمنی و علائم که همانند زبان گویای ترافیکی نقش بسزایی در ایمنی و کاهش سوانح رانندگی دارند یکی از اقدامات این اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری بود .

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه همچنین اقداماتی از جمله جمع آوری یا تعمیر      ۹۰۰ عدد گاردریل معیوب، ۳۵۰ کیلومتر ترانشه برداری و یا اصلاح شیب شیروانی ، نصب ۱۴۰۰ عدد تابلو و علائم جدید و جمع آوری، بازسازی و تعمیر ۱۱۰۰عدد تابلو و علائم ایمنی معیوب برای ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

یمینی خاطر نشان ساخت: از آنجا که تهیه علائم از محل اعتبارات ملی بوده ، لذا حفظ و صیانت از آنان موجب حفظ سرمایه ملی محسوب که همانا یکی از وظایف ذاتی همه آحاد ملت بوده و همینطور سبب ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر راهداران در نگهداری از راه ها می شود.

وی در خاتمه افزود : با وجود تلاش شبانه روزی راهداران در جاده ها باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که ضامن سلامتی رانندگان محترم در رانندگی ، توجه آنان به علائم موجود در راه ها بوده تا سفری امن و مطمئن را سپری کنند.