شناسهٔ خبر: 113149 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

روکش آسفالت ۵۶ کیلومتر راه اصلی و روستایی در بخش سرو 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جریان سفر مقام عالی استان به بخش سرو از روکش آسفالت ۵۶ کیلومتر راه اصلی و روستایی در بخش سرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون در جریان سفر مقام عالی استان به حوزه بخش سرو گفت: از اواخر سال ۱۴۰۰ تاکنون در نزدیک ۵۶ کیلومتر از راههای اصلی و روستایی عملیات روکش آسفالت انجام شده و محور ارومیه - سرو بطول ۲۴ کیلومتر از جمله پروژه های فاخری است که طی هفته اخیر عملیات روکش آن به مرحله اجرا رسید.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین بهسازی روکش آسفالت مقابل پارک علم و فناوری با مبلغ ۶۰ میلیارد ریال انجام و نزدیک به ۱۰ پروژه روستایی همچون راه روستاهای کانی میران بطول ۶.۵ کیلومتر، براسپی بطول ۲.۲ کیلومتر و راه روستاهای سین آباد، شگفتیگ و میرآباد در مرحله اجرا قرار گرفته است. 

این مقام مسئول با اشاره به پروژه های مورد دغدغه اهالی منطقه اذعان داشت: راه روستای بردوکوران در مرحله انتخاب پیمانکار است و راه روستای زنگمان بطول ۴.۱ کیلومتر که یک کیلومتر از آن اجرا و برای اجرای مابقی پیگیری های لازم جهت تامین اعتبار در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اضافه کرد: راه روستای جغنی بطول ۴ کیلومتر با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال در حال عقد قرارداد است و طبق دستور مقام عالی استان محور آلدیلان- خلیان بطول ۱.۶ کیلومتر با برآورد ۳۰ میلیارد ریال تاپایان سالجاری به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه های مدنظر بخش سرو برای اجرا در سالجاری گفت: لکه گیری و روکش چهارراه چره تا انتهای حوزه به طول ۱۰ کیلومتر، بهسازی و آسفالت روستای زنگکان، ایمن‌سازی گردنه خورخورا، بهسازی و آسفالت گنگچین- سرو جزو برنامه ای آتی سال ۱۴۰۱ به شمار می آید که در صورت تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.