شناسهٔ خبر: 113152 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

جابجایی بالغ بر ۱۸۲ هزار تن کالای اساسی از مبدا بندر انزلی طی ۳ ماه/ همکاری وزارت نفت برای افزایش تولید سوخت کم‌سولفور مورد نیاز شناورها/ تکمیل پایانه بین‌المللی مسافری بندر بوشهر تا پایان مهرماه

تعمیرات زیر آبی شناور هادی جابجایی بالغ بر ۱۸۲ هزار تن کالای اساسی از مبدا بندر انزلی طی ۳ ماه، الحاق ۲ هکتار به اراضی بندر شهید باهنر، همکاری وزارت نفت برای افزایش تولید سوخت کم‌سولفور مورد نیاز شناورها و اعلام تکمیل پایانه بین‌المللی مسافری بندر بوشهر تا پایان مهرماه، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

جابجایی بالغ بر ۱۸۲ هزار تن کالای اساسی از مبدا بندر انزلی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از جابجایی ۱۸۲ هزار و ۴۵۵ هزار تن کالای اساسی از مبدا بندر انزلی طی ۳ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی در تعمیرات اساسی ترانس تینرهای بندر شهید رجایی

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان از تعمیرات اساسی دستگاه ترانس تینر با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی والحاق آن به چرخه خدمات دریایی در بندر شهید رجایی خبر داد.

ساخت ۳ پست اسکله نفتی و یک پست اسکله کانتینری در بندر شهید رجایی

عملکرد یکساله دولت سیزدهم در حوزه بنادر و دریانوردی، از ساخت چندین پست اسکله در بنادر کشور، تامین تجهیزات مورد نیاز بنادر و نیز اجرای طرح‌های توسعه‌ای دریایی، حکایت دارد.

الحاق ۲ هکتار به اراضی بندر شهید باهنر

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از الحاق ۲ هکتار زمین به محوطه پشتیبانی بندر شهید باهنر با هدف مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور کامیون‌ها و کاهش حجم ترافیک ورودی به این بندر خبر داد.

همکاری سازمان بنادر و وزارت نفت برای افزایش تولید سوخت کم‌سولفور برای شناورها

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از همکاری این سازمان و وزارت نفت به منظور افزایش ظرفیت تولید سوخت کم سولفور برای نیاز تمام شناورهای کشور خبر داد.

پایان تعمیر اساسی برج تخلیه غلات مکنده بندر شهید رجایی

با پایان تعمیرات اساسی برج تخلیه غلات و عملیات تعویض و شستشوی مکنده پرقدرت نایرو به همت متخصان داخلی این مکنده به چرخه عملیات بندری بازگشت.

تکمیل پایانه بین‌المللی مسافری بندر بوشهر تا پایان مهرماه

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اعلام کرد: پایانه بین‌المللی مسافری این بندر تا پایان مهرماه تکمیل و امکان پذیرش کشتی‌های کروز داوطلب فعالیت در خط کشتیرانی بوشهر -دوحه قطر در آن فراهم خواهد شد.

۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت بندر خصوصی خواجه‌نفس

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان در پایان جلسه با سرمایه گذار چینی از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت بندر خصوصی خواجه‌نفس خبر داد و آمادگی این بندر برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را اعلام کرد.