شناسهٔ خبر: 113211 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه :

طرح تفصیلی مراغه گامی در جهت ایجاد شهر هوشمند است

عباس زاده مراغه رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه با اشاره به تدوین طرح تفصیلی این شهر گفت: اجرای این طرح گام موثری در جهت توسعه زیرساخت ها و ایجاد شهر هوشمند است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( آذربایجانشرقی ) ، مقصود محرم پور اظهارداشت : جلسه بررسی طرح تفصیلی پیشنهادی شامل گذربندیها،کاربریها و میزان تحقق پذیری طرح جامع و طرح تفصیلی قبلی شهر مراغه با حضور محمدعباس زاده رئیس اداره طرحهای کالبدی و توسعه شهری اداره کل راه و شهرسازی استان، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مراغه، معاون شهرسازی و معماری شهرداری مراغه، مشاور طرح تفصیلی ، کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی و اداره راه و شهرسازی مراغه در سالن جلسات شورای شهر مراغه تشکیل شد.

وی ضمن اشاره به این که تدوین طرح تفصیلی مراغه به عنوان چشم انداز ۱۰ ساله توسعه این شهر زمینه ساز اجرای طرح های توسعه شهری است افزود: توجه به زیرساخت های حمل و نقل با رویکرد رفع مشکلات ترافیکی در این چشم انداز تعریف می شود.

محرم پور ادامه داد : برنامه ریزی ترافیکی، معماری، شهرسازی، سیما و منظر شهری در طرح تفصیلی شهری مراغه مورد بررسی قرار گرفته و براساس آن اقدام به اجرای طرح های عمرانی و نیز صدور مجوزهای ساخت و ساز خواهد شد .

بگفته وی از مزیت ها و پیامدهای اجرای طرح تفصیلی شهر میتوان به این نکته اشاره کرد که اطلاعات جمع آوری شده در این طرح پس از پایش در قالب سیستم GIS و سیستم هوشمند مدیریت شهری تدوین و در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته و این داده ها و اطلاعات می تواند در قالب سیستم و سامانه ای هوشمند زمینه ساز ایجاد تسهیلات برای شهروندان در اخذ مجوزهای اداری و فنی در زمینه مسکن شهری شود.

وی افزود: اجرای این طرح بزرگ در شهر تاریخی و فرهنگی مراغه نیازمند همکاری برون بخشی و همراهی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهرستانی است و با تکمیل و نهایی شدن آن شاهد تحول بزرگی در مدیریت و عمران شهری خواهیم بود.