شناسهٔ خبر: 11323 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازي خراسان شمالي:

ابلاغيه اخير کاملا به نفع سازمان نظام مهندسی ساختمان است / مشمولان ابلاغيه زودتر انصراف خود را اعلام كنند

علی اصغر بديعی مقدم مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی مديركل راه و شهرسازي خراسان شمالي ضمن مهم دانستن انتخابات نظام مهندسی در ارتقای جایگاه این سازمان در کشور گفت: كساني كه در انتخابات نظام مهندسي انتخاب مي‌شوند باید برنامه‌اي برای افزايش ظرفيت فنی-تخصصی سازمان و توانمند کردن اعضا داشته باشند تا بتوانند ضوابط و مقررات و آيين‌نامه‌هايي كه در سیاستگذاری‌ها لحاظ شده ظرفيت‌بندي کنند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ،علی اصغر بدیعی مقدم همچنین درباره ابلاغیه تازه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع شرکت و حضور سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان، شورای انتظامی و بازرس سازمان گفت: برای اینکه هیات مدیره بتواند به صورت تمام وقت در اختیار سازمان باشد بهتر است در حوزه دیگری فعالیت نداشته باشند که این امر نیز کاملا به نفع سازمان نظام مهندسی خواهد بود.

مديركل راه و شهرسازي استان خراسان شمالي با مثبت ارزیابی کردن ابلاغیه جديد وزير محترم راه و شهرسازي ادامه داد: با اجرای ابلاغیه اخیر می‌توان انتظار نظارت منطقی و درست از دستگاه‌های مجری را داشت.

 بديعي مقدم افزود: شرکت و حضور کارکنان سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی این شائبه را ایجاد می‌کرد که  این افراد نظر دولتی و حاکمیتی خود را بر سازمان نظام مهندسی استان‌ها که یک NGO  است اِعمال می‌کنند،در حالی که این ابلاغیه حرکت خوبی است برای اینکه این شائبه از بین برود. از طرف این ابلاغیه می تواند بر روی کار مراکزی که تصمیم‌گیری‌ آنها با  سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان است،نظارت بیشتری داشته باشد.

وي در پایان به فضای رقابت سالم در انتخابات نظام مهندسی ساختمان در استان اشاره كرد و افزود: دستگاه هاي نظارتي بايد نظارت منطقی و درستي در اين انتخابات داشته باشند،ضمن اینکه در استان خراسان شمالی کاندیداهایی که مشمول این ابلاغیه باشند وجود دارد اما تا کنون هیچکدام از کاندیداتوری خود انصراف نداده‌اند كه بهتر است زودتر انصراف خود را اعلام كنند. /

نظر شما