شناسهٔ خبر: 11325 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح كرد:

سازمان‌های نظام‌مهندسی‌ساختمان به ابلاغیه وزارت راه پایبند باشند/ تشكيل کمیته ویژه برای اجرایی شدن ابلاغیه

یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام پایبندی تمامی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع شرکت کارکنان وزارت کشور، شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر و روستا، اجرایی‌شدن این ابلاغیه را با تشکیل کمیته‌ای ویژه از سوی وزارت راه و شهرسازی ممکن دانست.

یوناتن بت‌کلیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیان نقطه‌نظرات خود درباره ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع شرکت کارکنان وزارت‌کشور، شهرداری‌ها و شورای‌اسلامی شهر و روستا از شرکت در انتخابات هیات‌مدیره و بازرسی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و عضویت در شورای انتظامی با مثبت ارزیابی‌کردن این ابلاغ در کاهش تخلفات احتمالی و کیفیت بهبود ساخت و سازها گفت: مسئولیت یک فرد در دو نهاد یا سازمان می‌تواند با اشکالاتی همراه باشد. طبیعی است که حضور همزمان یک نفر در دو سازمان یا نهاد خواسته و ناخواسته منجر به اعمال تصمیماتی می‌شود که الزاما عادلانه نخواهد بود.

نماینده اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور دین در این‌باره که یک نفر به طور همزمان نمی‌تواند دو ارباب داشته باشد، افزود: قطعا حضور همزمان یک نفر در دو سازمان و نهاد تاثیرگذار در امر ساخت و ساز می‌تواند تبعات ناگواری در پی داشته باشد که حداقل این تبعات، انجام ندادن صحیح وظایف محوله است. همچنین اعمال نفوذ یکی دیگر از آسیب‌هایی است که رخ می‌دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مثبت بودن ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی جنبه عملیاتی به خود گرفته و در تمامی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها اجرا شود. اجرای دقیق این ابلاغیه وضعیت ساخت و ساز در کشور را به مسیر درستی هدایت می‌کند و باعث بهبود‌بخشیدن در نظام اداری کشور می‌شود.

بت‌کلیا پایبندی به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی را ضروری دانست و در بیان راهکارهای عملیاتی‌شدن آن در سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان استان‌ها، گفت: تشکیل کمیته‌ای ویژه از سوی وزارت راه و شهرسازی برای نظارت بر اجرایی شدن ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در سراسر کشور می‌تواند به نفع نظام و کشور باشد.

وی در پایان گفت: اقدامات وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم قدم‌های مناسب و به‌جایی بوده است که منجر به رونق‌ و خروج از رکود در حوزه‌های تحت مسئولیت وزارت راه و شهرسازی بود. /

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۰ ۱۰:۰۶ 0 1

    درود بر ایشان
                                

نظر شما