شناسهٔ خبر: 113253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

نصب و راه اندازی هفتمین دستگاه تابلو پیام متغیر در خراسان شمالی

تابلو پیام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از نصب و راه اندازی هفتمین دستگاه تابلو پیام متغیر در استان در محور چمن بید به جنگل گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، جعفر شهامت گفت: با عنایت به مصوبه جلسه مشترک مدیریت بحران استان های خراسان شمالی و گلستان در سال گذشته، این دستگاه تابلو پیام متغیر یک طرفه با  ۵۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به منظور اطلاع رسانی وضعیت جوی و ترافیکی محور جنگل گلستان نصب شده است.

وی افزود: پیش از این ۳ دستگاه تابلو پیام متغیر در محور بجنورد- فاروج، یک دستگاه در محور بجنورد- اسفراین و ۲ دستگاه در محور بجنورد- آشخانه در مناطق حساس جاده ای نصب بود که با نصب دستگاه تابلو پیام متغیر جدید در محور چمن بید به جنگل گلستان اطلاع رسانی این محور با دقت بیشتری انجام می شود. 

وی اظهارکرد: تابلوهای پیام متغیر برای مطلع کردن رانندگان از اتفاقات جاده ای موقت و وضعیت ترافیکی در هر لحظه استفاده می شوند که در کاهش مقدار زمان سپری شده در جاده ها، کاهش تصادفات و ایمنی ترافیکی موثر است .

وی با بیان این که رانندگان با استفاده از تابلوهای پیام متغیر از وضعیت ترافیکی و جوی محور پیش روی خود آگاه می شوند، ادامه داد: پیام های این تابلوها از طریق مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قابل تغییر است و در سوانح خاص جاده ای و وضعیت سیل یا کولاک، شرایط جاده ای به فوریت به رانندگان اطلاع رسانی می شود.