شناسهٔ خبر: 113265 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم اعلام کرد:

شناسایی ۱۰ نقطه پرحادثه در شهرستان طارم

روکش آسفالت - طارم رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم  از شناسایی ۱۰ نقطه پرحادثه در راه‌های شهرستان طارم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان )حمیدرضا نجفی با اشاره به اینکه علاوه بر بهسازی و نگهداری راه‌های شریانی، اصلی و فرعی، مسئولیت ساخت و بهسازی راه‌های روستایی نیز به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است، اظهار کرد: در این راستا بهسازی و آسفالت قطعه یک راه فرعی شیت – چورزق به طول ۱۱۰۰ متر، زیرسازی، شن‌ریزی و بهسازی ورودی آببر، شن‌ریزی راه روستایی خساره و آغاز عملیات اجرایی زیرسازی و شن‌ریزی راه روستایی «چلوارمحله در گیلانکشه از اهم فعالیت‌های این اداره در شهرستان طارم به‌شمار می‌رود و قیرپاشی و عملیات اجرایی آسفالت قطعه دو محور فرعی شیت – چورزق از امروز آغاز شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم  در مورد پروژه بهسازی مسیر پل چورزق به راه تهم - چورزق به طول ۵ کیلومتر بیان کرد: این محور از نقاط پرحادثه به‌شمار می‌رود که ۱۹۴۵ متر از این مسیر با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان بهسازی شده و روکش آسفالت آن به اتمام رسیده است و در واقع محور ۶ متری را به محور ۱۲ متری تبدیل می‌کند.

این مسئول یادآور شد: روکش محور آستاکل به درام به طول ۱۵ کیلومتر و با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در دست اقدام است. همچنین روکش آسفالت سه راهی بناب – گیلوان - منجیل در گردنه خانچای با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در دست مناقصه است. عملیات خاکریزی و خاک برداری دو محور نوکیان به ماسوله و نوکیان به بالاکوه به طول ۱۰ کیلومتر در انتهای حوزه استحفاظی استان زنجان به پایان رسیده و با اجرای لایه ساب بیس آماده آسفالت ریزی می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه راه‌های طارم پر پیچ و خم بوده و بخش قابل توجهی از حفظ ایمنی در آن به مهارت رانندگان، حرکت با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بستگی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ نقطه حادثه‌خیز در این شهرستان شناسایی شده است.

وی زیرسازی میدان زیتون در ورودی آببر با ۶ دستگاه راهداری، تیغ‌زنی راه ارتباطی روستایی بنارود – خساره – قشلاق خساره – گاوخس، تیغ‌زنی و حریم‌زنی راه‌های ارتباطی پاوه‌رود – جزلاندشت، بازدید مستمر از شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر و نیز پایش کامیون‌های معادن و کنترل تناژ آن‌ها، ترمیم آب‌ شکستگی‌های موجود در لبه آسفالت، بازسازی و انجام تعمیرات و آماده‌سازی ماشین‌آلات راهداری، لکه‌گیری آسفالت در محورهای مواصلاتی بخش مرکزی، گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی و بازدید شبانه از وضعیت تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی و اصلاح و تعویض علائم معیوب از مهمترین اقدامات شهرستان طارم در اردیبهشت ماه برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم ادامه داد: در این ماه راه دسترسی به دکل مخابراتی روستای زرنی احداث شده است و ریزش‌برداری و تیغ‌زنی راه‌های روستایی تازه‌کند و پازوکی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه وقوع پدیده‌هایی مثل سیل به تأسیسات راه‌ها نیز خسارت‌هایی را وارد می‌کند، ابراز کرد: در این راستا تیغ‌زنی آثار سیل‌های رگباری از سطح جاده در راه‌های روستایی نوکیان – سیاه‌رود و پاکسازی قنوهای این محور، تیغ‌زنی آثار سیل‌های رگباری در محور تهم – چورزق و روستاهای شیت و ولیدر انجام شده است. همچنین جاروزنی، علف‌زنی، پر کردن چاله‌های موجود در سطح آسفالت و جمع آوری زباله‌ها از رویه آسفالت و حریم راه‌ها نیز را از دیگر اقدامات این اداره در شهرستان طارم دانست.

این مسئول یادآور شد: در خردادماه نیز نیروهای راهداری شهرستان طارم به لکه‌گیری اساسی با آسفالت در محورهای مواصلاتی در بخش‌های مرکزی، چورزق و گیلوان پرداختند که شامل سه‌راهی ونیسر تا چورزق – چورزق به سمت شقاقی جزلا و شقاقی جزلا به سمت شیت ولیدر، راه روستایی انذر، کوهکن به سمت آببر و گیلوان – سه‌راهی کهریز می‌شود.

نجفی تیغ‌زنی راه ارتباطی روستاهای چال – کوبان – گردنه طارم – زنجان و تیغ‌زنی و حریم‌زنی راه‌های ارتباطی هارون آباد – سه‌راهی قانقلی چای، کوهکن علیا و سفلی و گردنه خانچای، تسطیح و شانه‌زنی محدوده سه راهی ارشت نزدیک محدوده آستاکل، جاروزنی، پر کردن چاله های موجود در سطح در سطح آسفالت و جمع‌آوری زباله از رویه آسفالت محورها و حریم راه‌ها، بازدید مستمر از شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر و نیز پایش کامیون‌های معادن و کنترل تناژ آن‌ها، اتمام زیرسازی و آماده سازی آسفالت ورودی آببر، تیغ زنی راه دسترسی به ییلاقات آببر - مجمع هزارورد، برداشت ترانشه و حذف نقطه مستعد حادثه محور آستاکل – درام، ریزش‌برداری و تیغ‌زنی راه روستایی چرزه و چیش‌آباد و تیغ زنی و احداث قنو محدوده خانچای را از دیگر اقدامات عنوان کرد.