شناسهٔ خبر: 113279 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

اعطای تسهیلات به طرح های بازآفرینی شهری در خوزستان

دکتر جامع مدیر باز آفرینی خوزستان معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از اعطای تسهیلات بانکی به طرح های بازآفرینی شهری و بافت فرسوده در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد جامع گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری در قالب ارائه تسهیلات مسکن برای محله‌ها و مناطق با بافت ناکارآمد شهری اجرا می‌شود.

محمد جامع افزود: متقاضیان براساس مراجعه به شهرداری‌ها و دریافت پروانه فعالیت، در واقع به سامانه تسهیلات بازآفرینی شهری مراجعه می‌کنند و مراحل ثبت نام را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه پس از بارگزاری مدارک، شناسایی شمول پلاک در محله داری محدوده مصوب بافت ناکارآمد به صورت برخط انجام می‌شود، ادامه داد: در خوزستان براساس مصوبات در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۱، در قالب ۱۱۷ طرح به تعداد ۴۲۴ مورد تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال بوده و اختصاص یافته است.

 وی افزود:  در ادامه متقاضیان دریافت تسهیلات می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل، برای بهره مندی از تسهیلات اقدام کنند.

جامع درخصوص آخرین وضعیت جابجایی ساکنان منطقه منبع آب اهواز نیز گفت: با تلاش اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، ساخت مسکن برای این خانواده‌ها در کوی رسالت و در مجاورت کوی طاهر آغاز شده و تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

به گفته این مقام مسئول؛ پس از وقوع حادثه ریزش کوه در منطقه منبع آب، اسکان اضطراری خانواده‌های در معرض خطر انجام شده و مراحل لازم برای ساماندهی این پهنه پرخطر در حال انجام است.