شناسهٔ خبر: 113292 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۲۸۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نهضت ملی توسط بنیاد در دست ساخت است

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۳۰۰۰ واحد مسکونی قرارگاه جهادی شهر تهران اعلام کرد: در حال حاضر ۱۸۰ هزار واحد روستایی و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری در  قالب طرح نهضت ملی مسکن مسکن توسط بنیاد مسکن در دستور ساخت قرار دارد.

نیکزاد یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تهیه و اجرای طرح‌های هادی عنوان کرد و افزود: در این خصوص در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح تهیه و اجرایی شده است.

وی یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکن را بازسازی واحدهای مسکونی زلزله و سیل‌زده عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون در ۱۵ نقطه کشور ستاد بازسازی بنیاد مسکن فعال است که ۶ ستاد در مناطق سیل‌زده و ۹ ستاد در مناطق زلزله‌زده در حال بازسازی واحدهای مسکونی و بازسازی محیط هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر وظیفه بنیاد مسکن در ارائه خدمات مختلف به مردم در حیطه وظایف بنیاد توضیح داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در همکاری با شهرداری تهران احداث ۱۸۰ هزار واحد مسکونی را در قالب طرح نهضت ملی مسکن در برنامه قرار داده است که ۱۰ هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن احداث می‌شود که سه هزار واحد مسکونی در سال گذشته آغاز شد و هم اکنون نیز سه هزار واحد دیگر در برنامه ساخت قرار گرفته است. 

نیکزاد بخش دیگری از فعالیت‌های بنیاد مسکن را توسعه حرم حضرت عبدالعظیم و بافت پیرامون آن عنوان کرد و افزود: خط ۴ مترو تهران در کنار ۳ هزار واحد مسکونی که سال گذشته عملیات اجرای آن کلنگ‌زنی شد به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار امیدواری کرد تا اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد در زمان مقرر خود تکمیل شود به بهره برداری برسد.