شناسهٔ خبر: 113294 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

انجام ۷۲۰۰ ساعت گشت در سطح اراضی دولتی سیستان و بلوچستان 

گشت یگان سیستان و بلوچستان فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از انجام هفت هزار و ۲۰۰ ساعت گشت در سطح اراضی دولتی این استان در سه ماهه نخست سالجاری توسط تیم های عملیاتی این یگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، سرهنگ غلامرضا سراوانی اظهار داشت: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در استان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.  

 وی گفت: بمنظور جلوگیری از تصرف اراضی دولتی در سطح استان همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت این یگان بوده بطوری که علاوه بر انجام گشت های شبانه روزی از تمام ظرفیت ها نظیر معتمدان و سران طوایف به عنوان افراد تاثیر گذار در بین شهروندان استان و رسانه ها برای فرهنگ سازی استفاده شده است.

 فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی به شمار می‌رود، گفت: یگان حفاظت اراضی استان در سه ماه ابتدای سال جاری بمنظور اطلاع رسانی با نصب ۶۷ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدارهای لازم را اعلام کرده است تا مردم گرامی استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت‌المال است.  

سرهنگ سراوانی خاطر نشان کرد: ‌سامانه ۱۶۵۶ این یگان به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی دولتی فعال است و در ماه‌های اخیر نیز ۲۰ گزارش مردمی در زمینه تصرف اراضی دولتی از طریق این سامانه دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفت.