شناسهٔ خبر: 113299 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم؛

۱۶۰ کیلومتر راه در حوزه استحفاظی استان همدان در حال آماده سازی است

روکش آسفالت سرپرست معاونت راهداری استان همدان از آماده سازی ۱۶۰ کیلومتر راه در حوزه استحفاظی استان بمنظور ایام محرم و اربعین حسینی از طزیق ۲۵ اکیپ امانی و پیمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، جواد نگاهداری گفت: قسمتی از مسیر راه کربلا که از ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان فامنین آغاز می شود و تا انتهای حوزه استحفاظی شهرستان اسدآباد ادامه دارد، بطول ۱۶۰ کیلومتر در استان همدان واقع شده است، به همین منظور راهداری استان در راستای ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ای و زائرین اربعین حسینی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری اقدام به آماده سازی این محور کرده است.

وی افزود: اجرای عملیات آماده سازی این محور از طریق ۲۵ اکیپ در حال انجام است که شامل: بهسازی رویه آسفالت،خط کشی، تعریض و ترانشه برداری، نصب نیوجرسی،شانه سازی و پاکسازی حریم و پارکینگ، نصب و تعمیر سیستم روشنایی، نصب و تعمیر تابلو و علائم، نصب گادریل،لکه گیری و دیگر موارد است.

نگاهداری تأکید کرد: مسیر ۱۷ کیلومتر برای پیاده روی ایام اربعین از طریق ستاد اربعین استان در نظر گرفته شده است که از ابتدای روستای آبرومند شهرستان بهارآغار و تا گردنه اسدآباد ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: هم اکنون این مسیر از طریق اکیپ امانی در حال اجرای عملیات تسطیح، پاکسازی و آزاد سازی حریم راه و موارد دیگر است.