شناسهٔ خبر: 113327 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با رئیس پلیس راه استان مطرح شد؛

تعامل بیشتر راهداری و پلیس راه استان موجب کاهش حوادث و تلفات جاده ای می شود

دیدار مهندس اختر شناس با رییس پلیس راه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در دیدار با رئیس پلیس راه استان گفت : تعامل بیشتر این دو مجموعه موجب کاهش حوادث و تلفات جاده ای می شود .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در دیدار با رئیس پلیس راه استان گفت: تعامل بیشتر این دو مجموعه  موجب کاهش حوادث و تلفات جاده ای می شود .

عبدالکریم اخترشناس در این دیدار با اشاره به آمار تلفات و حوادث جاده‌ای در استان اظهار کرد: تعامل، همکاری و هماهنگی بیشتر پلیس راه و راهداری نقش موثری در کاهش حوادث و تلفات جاده ای دارد و باید از ظرفیت و توان این دو دستگاه در جهت کاهش حوادث و تلفات جاده ای استفاده کرد.

 وی با بیان نقاط مشترک و زمینه همکاری دو مجوعه خدمتگذار تصریح کرد: زمینه های زیادی برای تعامل و همکاری بین دو مجموعه بویژه در زمینه شناسایی نقاط حادثه خیز و پر تصادف راهها وجود دارد و این دو دستگاه با هدف گذاری رفع نقاط پر تصادف راهها میتوانند قدم موثری در این زمینه بردارند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: سال گذشته با تعامل راهداری و پلیس راه تعداد قابل توجهی نقطه پر تصادف در سطح راههای استان شناسایی و رفع شد که ضرورت دارد این تعامل تا حذف همه نقاط پر تصادف و حادثه خیز تداوم یابد.

اخترشناس با تاکید بر این که ارتقاء ایمنی عبور و مرور در جاده ها نیازمند همکاری بیشتر پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای است ، تصریح کرد : در این راستا ضرورت دارد نشست هایی به صورت ماهیانه با موضوع بررسی کارشناسی محورهای حوزه استحفاظی ، شناسایی نقاط پرتصادف و ارائه راهکار برای اصلاح این نقاط با حضور روسای پلیس راه و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای در سطح استان و شهرستانها برگزار شود.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت سامانه های هوشمند جاده ای برای کنترل ترافیک در محورهای شریانی استان اظهار کرد : در حال نوسازی و بروز رسانی سامانه ای هوشمند جاده ای بویژه سامانه های ثبت تخلف سرعت هستیم و در نخستین گام محورشریانی بوشهر- برازجان و دالکی به سیستم های جدید مجهز می شوند .

 سرهنگ صادق مزارعی رئیس پلیس راه استان بوشهر هم در این دیدار گفت : تعامل و تفاهم خوبی در سالهای اخیر بین پلیس راه و راهداری خصوصا در زمینه آشکار سازی نقاط پر تصادف راهها و همچنین کنترل ناوگان عمومی در پایانه های بار و مسافر و همچنین حین سفر صورت گرفت که باید تداوم یابد .

وی با توجه به این که بیشترین شدت و حجم تصادفات منجر به فوت در محورهای اصلی و شریانی رخ می دهد افزود : دستگاه های ذیربط در حوزه ایمنی راه باید اولویت خود را در راههای اصلی و شریانی بویژه بر کنترل سرعت که مهمترین عامل تصادفات است متمرکز کنند .

سرهنگ مزارعی ضمن اعلام آمادگی پلیس راه با راهداری برای کاهش تلفات و حوادث جاده ای بیان داشت:تعامل خوبی در سالهای اخیر بین دو مجموعه وجود داشته که آمادگی داریم در دوره جدید این همکاری بیشتر از قبل شود .