شناسهٔ خبر: 113342 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تاکید شد؛

پیگیری تسریع اجرای طرح های عمرانی حوزه راه و شهرسازی شهرستان آبدانان

بازدید از تونل کبیر کوه آبدانان.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پروژه های راه سازی چهار خطه خروجی آبدانان- مورموری، تونل کبیر کوه و مرکز تجاری مسکن مهر شهر آبدانان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید از پروژه های شهرستان آبدانان گفت: طرح چهار خطه خروجی شهر آبدانان به مورموری به طول 2 و نیم کیلومتر در آخرین مراحل اجرایی است که پیش بینی می شود تا هفته دولت سال جاری به بهره برداری برسد.  
وی در بازدیدازتونل کبیرکوه گفت: این تونل در مجموع بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عبدالله بهادری افزود: طول تونل اصلی کبیرکوه ۴۷۵۰ متر می باشد که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول عملیات لاینینگ آن می باشد و 33۰۰ متر از لاینینگ آن نیز به انجام رسیده است.                
وی خاطر نشان کرد: در خروجی تونل کبیر کوه از سمت آبدانان ۹ کیلومتر عملیات راه سازی(۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان و تقاطع غیر همسطح)  نیز در دست اجرا است که در مرحله روسازی است.
بهادری افزود: از سمت شهرستان دره شهر نیز شش و نیم کیلومتر راه سازی درحال انجام است از این شش و نیم کیلومتر ۹ رشته تونل به طول  ۱۸۰۰ متر حفاری و کف برداری شده و١٠٠٠متر نیز لاینینگ این تونلها به انجام رسیده است.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان از تکمیل مرکز تجاری سایت مسکن مهر شهر آبدانان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با بهره برداری از این مرکز دسترسی اهالی ساکن در مسکن مهر آبدانان به نیازهای روزمره برطرف خواهد شد.