شناسهٔ خبر: 113363 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره واگذاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها با واگذاری ۳۲.۹ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان

عباس سعیدی اصفهان رئیس اداره واگذاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۳۲.۹ هکتار از اراضی دولتی استان در سال جاری با کاربری مختلف برای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عباس سعیدی رئیس اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در سالجاری بیش از ۳۲۹ هزار مترمربع از اراضی دولتی استان اصفهان با کاربری‌های مختلف از جمله ادری، تجهیزات شهری، خدماتی، درمانی و بهداشتی، صنعتی، مذهبی و مسکونی به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شد.  

وی خاطرنشان کرد: مطابق با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی، در استان اصفهان، اداره‌کل راه و شهرسازی متولی واگذاری اراضی دولتی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است به همین جهت نسبت به واگذاری اراضی واقع در محدوده عمل این اداره‌کل اعم از محدوده و حریم شهرها براساس کاربری‌های مرتبط در چارچوب آئین‌نامه‌های مصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آتی توسعه عمران اقدام می‌شود.  

رئیس اداره واگذاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: از اراضی واگذار شده در سالجاری، بیش از۱۰ هزار مترمربع با کاربری اداری، افزون بر ۱۰۶ هزار مترمربع با کاربری خدماتی، بیش از ۱۳۳ هزار مترمربع با کاربری صنعتی، بالغ بر ۱۱ هزار متر مربع با کاربری درمانی و بهداشتی و ۱۳۲ مترمربع نیز با کاربری مذهبی بوده است.  

وی با بیان اینکه واگذاری زمین با کاربری مسکونی بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن انجام می‌پذیرد گفت: که در سطح استان اصفهان برای امسال بیش از ۶۲ هزار مترمربع از اراضی دولتی با کاربری مسکونی واگذار شده است.  

سعیدی از دیگر اراضی دولتی واگذار شده در سطح استان اصفهان به بیش از پنج هزار مترمربع با کاربری تجهیزات شهری اشاره کرد و گفت: در کاربری‌های تاسیسات شهری مثل نیروگاه‌های داخلی برق که توسط دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود، زمین‌های مورد نیاز براساس قیمت‌تمام شده یا همان حداقل قیمت واگذار می‌شود اما واگذاری زمین به دستگاه‌های غیر دولتی و NGO ها مثل کمیته امداد و سایر اشخاص حقیقی از طریق فراخوان است و قیمت روز اراضی مدنظر قرار داده می‌شود.