شناسهٔ خبر: 113364 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تحصیل ۵۱۶ هکتار از اراضی ملی و موات داخل حریم استان اصفهان

عبدالحسین پارسایی اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۵۱۶ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم در سطح استان طی ۹۰ روز ابتدای سالجاری تحصیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در سه ماهه ابتدای سالجاری مطابق با برنامه تامین زمین و  تحصیل اراضی، این حوزه می‌بایست ۸۸ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم در سطح استان را تحصیل می‌نمود که با تلاش‌های بی وقفه‌ای که بعمل آمد توانستیم در این بازه زمانی ۵۱۶ هکتار از این اراضی را بنام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن تحصیل کنیم.  

وی با بیان اینکه اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین خواری به شمار می رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می کند اذعان داشت: ۲۸۶ فقره اسناد دفترچه ای اراضی دولتی در سطح استان به اسناد تک برگ تبدیل شدند که این اقدام از وقوع جرایم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اراضی واگذار شده برای تامین مسکن ۱۲۴ نفر از اقشار ویژه (آزادگان- جانبازان بالای ۲۵ درصد، خانواده معظم شهدا و فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد) استان اصفهان گفت: طی فرجه زمانی سه ماهه ابتدای سال واگذاری های انجام شده شامل ۱۵  هکتار واگذاری غیر مسکونی و ۴۶۰ واحد واگذاری مسکونی بوده است.  

وی بیان داشت: در حوزه اداره حقوقی، تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی له و علیه دولت (جاری و مختومه) به تعداد ۳۴۱ رای و طرح دعوی و تشکیل پرونده برای متصرفین اراضی دولتی به میزان ۳۸ قطعه انجام پذیرفته است.   

پارسایی‌راد با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، دارای سه اداره (واگذاری، حقوقی و املاک) است، گفت: این حوزه راهبری و نظارت بر تمامی امور مربوط به اراضی دولتی در سطح استان را برعهده دارد.  

وی عنوان کرد: در این راستا قیمت گذاری اراضی واگذار و خریداری شده، نظارت بر ایجاد و بروز رسانی بانک اطلاعات زمین، نظارت بر حفاظت از اراضی، نظارت بر شناسائی و انتخاب زمین مناسب برای پروژه‌ها، امکان سنجی اراضی و تحویل زمین، تغییر و تحول اراضی داخل و خارج از حریم و محدوده با هماهنگی منابع طبیعی، بخشی از فعالیت های این معاونت است.  

 معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: علاوه بر این موارد، این معاونت، اخذ اسناد مالکیت تک برگی و تثبیت اراضی دولتی و پالایش اطلاعات اراضی، واگذاری اراضی به اقشار ویژه و تامین اراضی در جهت ساخت مسکن در راستای سیاست‌های دولت را در سطح استان پهناور اصفهان پیگیری و به انجام می‌رساند.