شناسهٔ خبر: 113365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

معابر محلات هدف بازآفرینی شهری شهرستان تیران و کرون بهسازی می‌شوند

کاشفی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: مبلغ ۱۷ میلیارد ریال معادل ۱۶۲ تن قیر، برای بهسازی معابر محلات هدف بازآفرینی شهری شهرهای تیران، رضوانشهر و عسگران تخصیص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص وضعیت تخصیص قیر به محله‌های هدف بازآفرینی شهری این شهرستان اظهار کرد: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و بر اساس منابع بند «ز» تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ حدود ۱۷ میلیارد ریال معادل ۱۶۲ تن قیر به سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران جهت بهسازی معابر محلات هدف بازآفرینی شهری تخصیص یافته است.  

 وی افزود: براساس برآوردهای بعمل آمده در حوزه بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان انتظار می‌رود با این میزان قیر، حدود  ۲۸ هزار متر مربع از معابر فاقد آسفالت و مضمحل محلات هدف بازآفرینی شهری این سه شهر آسفالت شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص سهم هر شهر، از این میزان قیر رایگان اذعان داشت: برای شهر تیران ۷۰ تن، رضوانشهر  ۵۴ تن و عسگران ۳۸ تن جهت تامین قیر در نظر گرفته شده است.  

وی خاطرنشان کرد: هزینه حمل قیر از پالایشگاه، تهیه مصالح، پخت و پخش آسفالت در معابر فاقد آسفالت واقع در محدوده هدف بازآفرینی شهری بر عهده شهرداری است لذا همسو با سیاست‌گذاری‌های معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان سعی شده است معابر فاقد آسفالت که زیرسازی، جدول گذاری و تمام انشعابات آن شامل آب، برق، گاز و مخابرات اجرا شده است آسفالت شوند.  

کاشفی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شده است تا شهرداری اقدامات اجرایی را بر اساس برنامه زمان بندی و مطابق نقشه، مشخصات، آیین نامه، بخشنامه‌های فنی و اجرایی و با کنترل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به انجام رساند.  

وی اضافه کرد: مطابق با تفویض اختیار انجام شده از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، نظارت بر این پروژه‌ها به عهده راه و شهرسازی شهرستان است.  

به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون هر سه شهر  شهرستان تیران و کرون دارای محدوده مصوب بافت‌های ناکارآمد بوده که شهر عسگران دارای طرح بازآفرینی شهری مصوب است و شهرهای تیران و رضوانشهر نیز نیازمند تعریف طرح بازآفرینی شهری هستند.