شناسهٔ خبر: 113402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان خبر داد;

تجهیز و استقرار دستگاه‌های راهداری در مناطق پر خطر سیلاب جنوب کرمان

آمادگی سیلاب جنوب کرمان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان گفت: با توجه به شرایط و اخطاریه های صادر شده مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان هم با تجهیز امکانات موجود آماده ورود به بحرانهای احتمالی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری جنوب کرمان) مجتبی محمودی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان با اشاره به تشکیل جلسات هماهنگی ستاد بحران در اداره کل جنوب کرمان افزود: با توجه به شرایط و اخطاریه های صادر شده مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان هم با تجهیز امکانات موجود آماده ورود به بحرانهای احتمالی است.

وی با بیان اینکه در قالب ستاد بحران اداره کل تمامی مناطق و جاده های با درصد خطر بالا در مناطق پر بارش مورد بازدید میدانی بنده ، معاونان و روسای ادارات شهرستانی قرار گرفته است افزود : با توجه به وظیفه ذاتی راهداری و ماموریتهای میدانی این مجموعه در تمام ایام سال بصورت آماده باش است لذا در این شرایط هم کلیه شهرستانهای جنوبی استان از آمادگی کامل از نظر تجهیزات و ماشین آلات راهداری بر خوردار هستند و اداره ماشین آلات اداره کل هم از یک هفته گذشته با تامین قطعات و انجام تعمیرات دستگاههای راهداری را به حالت آماده به کار دارد تا در صورت ضرورت عملیات راهداری را انجام دهند .

محمودی گفت:با توجه به اطلاعیه های صادر شده هواشناسی و هر ماه بجهت انجام ماموریتهای راهداری کار بازگشایی دهانه پلها و آبروها در محورهای ارتباطی جنوب استان انجام و ظرف چند روز گذشته هم با حضور میدانی معاون راهداری اداره کل در محورهای شریانی و اصلی جنوب استان آخرین بازدیدها و تمهیدات فنی در این محورها انجام شده است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان بیان کرد : مرکز مدیربت اطلاعات راه ها و حمل و نقل مستقر در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان هم هم اکنون با رصد الکترونیکی از طریق دوربینهای نظارت تصویری اشراف کاملی به جاده های جنوب کرمان دارد و در موارد بروز بارشها این رصد ها با انجام هناهنگی گستهای راهداری افزایش خواهد یافت .

محمودی افزود: مردم و رانندگان حتما اخبار موثق را از وضعیت جاده ها در شرایط پیش رو از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها وحمل و نقل جویا شوند و صدور هر گونه اطلاعیه ای از وضعیت مسدودی یا سیلابی بودن مسیر ها از طریق این مرکز صادر و از طریق روابط عمومی اداره کل در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت .

شایان ذکر است بنا به گزارش هواشناسی از روز سه شنبه تا روز پنجشنبه بر گستره و شدت بارشها در استان افزوده خواهد شد. بنابراین در اکثر مناطق استان شاهد رگبار باران ورعد و برق و وزش تندبادهای لحظه ای خواهیم بود. آبگرفتگی معابر عمومی ، طغیان رودخانه های فصلی، جاری شدن روان اب از بالادست و سیلابی شدن مسیلها در بسیاری از مناطق استان دور از انتظار نیست.