شناسهٔ خبر: 113413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای مسکن استان خبر داد:

واریز وجه افزون بر ۱۸  هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

بازدید مدیر کل راه شهرسازی سیستان و بلوچستان از طرح نهضت ملی مسکن دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۳ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در این استان واریز وجه اولیه را انجام داده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان در زاهدان اظهار داشت:  از آغاز طرح نهضت ملی مسکن  تاکنون  ۱۹۸ هزار و ۸۸۴ متقاضی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۲ هزار و ۱۲۵ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن طرح کلان، بزرگ و خاص در دولت سیزدهم است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار و ۴۷۸ نفر از متقاضیان به بانک ها معرفی شدند و ۱۵ هزار و ۶۷۹ نفر از متقاضیان واجد شرایط هم تخصیص به پروژه شده اند و بقیه هم در مراحل بعدی قرار دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: صرف نظر از اینکه با اجرای این طرح مشکل و معضل تامین مسکن عده ای از اقشار جامعه برطرف می شود، می‌توانیم با توجه به شرایط استان و رکود اقتصادی، در اشتغال و تبدیل بخش‌هایی از استان به عنوان یک کارگاه پر رونق اقتصادی در زمینه تولید مصالح ، خرید و فروش و فعالیت های خدماتی موثر واقع شویم.

اکبری از پیشرفت فیزیکی افزون بر ۵۰ درصدی ۶ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: گردش مالی پروژه های جدید این طرح در ثبت نام های جدید بیش از ۱۵ هزار میلیاد تومان است که این مهم نشان از اهمیت بخش مسکن در توسعه و رونق اقتصادی استان دارد.

وی از عزم جدی استان جهت ساخت پروژهای نهصت ملی مسکن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و ارزان ترین  قیمت ممکن خبرداد و گفت: مسائل مربوط به پروژه های این حوزه به صورت روزانه و هفتگی پیگیری، موانع موجود احصا و تصمیمات لازم  اتخاذ می شود.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین جلسه شورای مسکن استان هر یکماه یکبار بصورت منظم برگزار شود و در زمان حاضر مهمترین موضوع این شورا در زمینه طرح نهضت ملی مسکن است که بعنوان قانون به همه استانها ابلاغ شده است.