شناسهٔ خبر: 113414 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

افتتاح حساب برای ۱۷ هزار و ۳۲۴ متقاضی مسکن در چهارمحال و بختیاری

نشست خبری نهضت ملی مسکن مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون از ۲۲ هزار و ۸۹۳ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان که به تأیید نهایی رسیده اند، برای ۱۷ هزار و ۳۲۴ نفر افتتاح حساب انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون در ۶ مرحله ثبت نام طرح های حمایتی مسکن در استان، ۸۱ هزار و ۷۰۵ متقاضی ثبت نام نموده و  ۵۸ هزار و ۷۲۰ متقاضی حائز شرایط اولیه بوده اند و از ۲۲ هزار و ۸۹۳ متقاضی که به تأیید نهایی رسیده اند، ۱۷ هزار و ۳۲۴ نفر افتتاح حساب کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه در تمامی شهرهای استان ثبت‌نام انجام شده است، ادامه داد: تاکنون برای بیش از ۲۵ هزار واحد تأمین زمین صورت گرفته و در اکثر نقاط استان به جز چند شهر مشکل زمین برای چهار سال برطرف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: سهمیه استان ساخت ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد مسکونی در سال است که از این میزان، ۳۲۴ واحد در شهرستان اردل، یک هزار و ۷۴۱ واحد در بروجن، ۳۴۱ واحد در بن، ۲۶۷ واحد در سامان، چهار هزار و ۶۵۳ واحد در شهرکرد، یک هزار و ۳۸۳ واحد در فارسان، ۱۰۴ واحد در کوهرنگ، ۴۵۴ واحد در کیار و ۹۶۲ واحد در لردگان واقع شده است.

مقصودی اضافه کرد: تمام تلاشمان این است که در تمام شهرها زمین برای ساخت مسکن تأمین شود؛ اما در این طرح از تسهیلات ‌ خود مالکی نیز استفاده می‌کنیم و بر این اساس افرادی که دارای زمین هستند؛ می‌توانند با استفاده از تسهیلات و طرح‌های تشویقی طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ساخت کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت تمام شده هر واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: دولت در حال بررسی است تا میزان تسهیلات به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و از طرفی نرخ سود برای دهک‌های پایین جامعه کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در شهرکرد ۳ هزار واحد در قالب طرح های حمایتی مسکن در حال ساخت می باشد که هزار و ۲۲۷ واحد را بنیاد مسکن، ۱۶۰۰ واحد راه و شهرسازی از طریق واگذاری به پیمانکاران و ۱۵۰ واحد نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دست ساخت دارند.

مقصودی با اشاره به مقدمات آماده سازی محله ۴۰ منظریه شهرکرد، گفت: برای ۹۰ هکتار در این محله با ظرفیت ساخت ۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن، مراحل مقدماتی انجام شده است و عملیات اجرایی تمامی این واحد ها در شش ماهه اول سال جاری آغاز خواهد شد و امیدواریم با پیش بینی های صورت گرفته و بر اساس برنامه اجرایی دولت، ظرف دو سال به اتمام برسند.