شناسهٔ خبر: 113416 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اعلام کرد؛

تأمین زمین بیش از ۲۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

نشست خبری نهضت ملی مسکن معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون برای ۲۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان تأمین زمین صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، علی حیدری در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با موضوع نهضت ملی مسکن گفت: این عدد تقریبا معادل زمین کل واحدهای مسکن مهر ساخته شده در استان می باشد که طی مدت کوتاه به انجام رسید.

وی در ادامه افزود: برای تکمیل پروژه نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهایی که ثبت نام صورت گرفته است یا زمین تأمین می شود یا بصورت مشارکتی ساخته می شود و یا زمین خریداری خواهد شد و بنابراین هیچ شهری از این طرح حذف نخواهد شد.

 معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به خرید و فروش زمین های مشاعی در سطح شهرکرد، گفت: مردم زمین‌های مشاعی و کشاورزی درجه یک حاشیه‌ شهرها را به امید اینکه روزی اجازه ساخت و ساز خواهند گرفت خرید و فروش نکنند.

حیدری ادامه داد: مطابق قانون زمین‌های کشاورزی درجه یک که به بهانه‌های مسکونی خریداری شده و رها می‌شود؛ در صورت عدم کشت به دولت تعلق می‌گیرد.

وی به مانور بسیار خوب اجراشده توسط دستگاه های دارای تجهیزات در خصوص رفع ایرادات آماده سازی در منظریه نیز اشاره کرد و افزود: فضاسازی منظریه در جریان سفر ریاست‌جمهوری به استان، با پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان توسط راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شد و باید از فردای جلسه اقدامات شهرداری آغاز می‌شد و به مرور اعتبار به پروژه تزریق می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نظارت بر ساخت و ساز در قالب نهضت ملی مسکن علاوه بر اداره‌کل راه و شهرسازی، توسط دفتر نظارت شورای فنی معاونت عمرانی انجام و با کوچکترین تخلفی برخورد می‌شود.

وی توضیح داد: متقاضیان نهضت ملی مسکن تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی علاوه بر تسهیلات طرح، از کمک‌های بلاعوض نهادهای حمایتی نیز برخوردار می‌شوند.

حیدری همچنینگفت: طرح‌هایی مانند افزایش میزان تسهیلات بانکی و کاهش سود بانکی در شورای عالی مسکن کشور بررسی می‌شود تا اقشار مختلف بتوانند صاحب مسکن شوند.