شناسهٔ خبر: 113435 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سیلاب ۳ مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را مسدود کرد

آماده باش كامل راهداري استان كرمان براي مقابله با سيل مونسوني مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از مسدود شدن مسیر های ارتباطی ایرانشهر _مهرستان، اسپکه_فنوج و قصرقند_نیکشهر براثر طغیان رودخانه های محلی و سیلاب خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری اظهار داشت: با توجه به فعالیت مونسون در نواحی جنوبی استان و تقویت این سامانه تا پایان هفته و صدور هشدار سطح قرمز در استان شاهد بارش و جاری شدن سیلاب در برخی شهرهای جنوبی استان هستیم که این پدیده تاکنون سه مسیر را مسدود کرده است. 
وی ادامه داد:  هم اینک ۳۴۰ نیروی راهداری این اداره کل با تجهیزات و امکانات کامل در قالب ۵۰ اکیپ در راههای تحت پوشش این اداره کل مستقر هستند تا در کمترین زمان خدمات لازم را ارائه دهند. 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به توجه به پیش بینی فراگیری و مقدار بارندگی قابل ملاحظه در مناطق جنوبی استان و احتمال جاری شدن سیلاب در حجم بالا و طغیان رودخانه های محلی از تمامی  شهروندان درخواست می شود با توجه به حساسیت شرایط( هشدار وضعیت قرمز) از انجام سفرهای غیرضروری خودداری نمایند.