شناسهٔ خبر: 113436 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی:

واحدهای نهضت ملی مسکن از انرژی سبز استفاده کنند

واحدهای نهضت ملی خراسان شمالی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بحث انرژی سبز در واحد های احداثی در نهضت ملی مسکن اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، عطا الله فضیلت زاده در سمینار مبانی نظری مطالعات ساختمان های انرژی سبز که در شهرستان فاروج برگزار شد اظهار داشت: در سال‌های گذشته بحث انرژی سبز زیاد مطرح نبود و در ساختمان ها استفاده نمی‌شد ولی امروزه باتوجه به بحث نهضت ملی مسکن دارای اولویت اصلی احداث یک ساختمان قرار گرفته است.

وی افزود: تسهیلاتی بین ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال برای استفاده انرژی های سبز و مصالح نوین در ساختمان ها در نظر گرفته شده است که در صورت استفاده در بحث نهضت ملی مسکن این تسهیلات به وام اصلی اضافه خواهد شد.

فضیلت زاده عنوان کرد : این سمینار با هدف افزایش دانش فنی و کاربردی مجموعه های سازندگان نظام فنی و نظام مهندسی امروز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ در شهرستان فاروج برگزار شد.

عبدالرضا فرزانه، فرماندار فاروج نیز در این سمینار تصریح کرد : به جهت اینکه شاهد تغییر اقلیم در بحث انرژی ها هستیم و ضرورت دارد که مهندسین و ناظر این ما در حوزه ساختمان این اطلاعات را داشته باشند و بتوانند در اجرای ساختمان ها به کار بگیرند لذا این سن دارد دارای اهمیت زیادی است.

وی افزود: انشالله در آینده با اجرای این مدیریت سبز و انرژی سبز در بحث مصرف انرژی شاهد تحولی در این زمینه در جامعه باشیم.