شناسهٔ خبر: 113493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر یک روزه معاون اجرایی رئیس جمهور انجام شد :

بازدید میدانی از بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده جایگزین فاطمی اردبیل

بازدید معاون اجرايي رئيس جمهور معاون اجرایی رئیس جمهور از بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده اردبیل یکی از پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور در اردبیل بازدید و در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و هیئت همراه در سفر یک روزه به اردبیل بعد از افتتاح ۵ پروژه بزرگراهی در شمال استان، در شهر اردبیل از بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی جایگزین فاطمی اردبیل با نام مرحوم علی نجف‌زاده بازدید کرد تا با تلاش پیمانکاران و مجریان این پروژه آشنا شود.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جریان بازدید معاون رئیس جمهور از بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده اردبیل اظهار کرد: بیش از ۲ هزار تن اسکلت تاکنون در این پروژه اجرایی شده و ۵۳ هزار متر مربع زیربنای این بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی است.

وی تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای این بیمارستان تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان بوده که یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر منابع نیاز است تا این پروژه به بهره ‌برداری برسد.

حیدری افزود ‌: در سفر رئیس جمهور برای این طرح بیمارستانی ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که قرار است در مدت سه سال و از طریق سازمان برنامه و بودجه، فاینانس بانکی و تهاتر املاک ، تخصیص پیدا کند تا این طرح بیمارستانی در شهر اردبیل در خدمت مردم استان قرار گیرد.

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در این بازدید گفت : اجرای ۷۸ طرح عمرانی در مدت زمان سه تا چهار سال در این استان مصوب شده که ما در سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع نقد از سفر رئیس جمهور به این پروژه‌های عمرانی پرداخت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال مالی جدید نیز منابع مالی مناسب برای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی در نظر گرفته شده و این استان از قدرت بالایی در جذب این منابع برخوردار است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تخصیص منابع از محل ماده ۵۶ را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: از محل مولدسازی و منابع وزارت بهداشت باید برای این پروژه اختصاص یابد تا در کنار پرداخت مطالبات پیمانکاران، شاهد تکمیل هر چه سریعتر این بیمارستان برای ارائه خدمات به اهالی اردبیل باشیم.

وی تصریح کرد: تلاش دولت بر این است تا نهضت خدمت‌رسانی به مردم ادامه یافته و شرایط رضایت‌بخشی از پیشرفت پروژه‌ها را به نظاره بنشینیم.

مرتضوی معدل پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرای استان را قابل قبول توصیف کرد و ادامه داد: استان اردبیل به کارگاهی فعال در حوزه فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی تبدیل شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: با بازدید میدانی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور و همچنین افتتاح چندین طرح عمرانی بودیم که این فعالیت‌ها به انجام رسیده است .