شناسهٔ خبر: 113519 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست فرمانداری شهرستان قصرشیرین اعلام کرد:

تخصیص حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار اربعین برای پروژه های راهداری قصرشیرین

پایانه مرزی پرویزخان - کرمانشاه سرپرست فرمانداری قصرشیرین از اختصاص ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات اربعین به منظور اجرای پروژه‌های متخلف راهداری در این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) محمد حیدری گفت: این اعتبار بابت اجرای پروژه های مختلف اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قصرشیرین تخصیص پیدا کرده که برای سامان دهی پایانه مرزی خسروی و پرویزخان و جهت امور مربوط به این پایانه ها و تسهیل عبور و مرور از مرزهای شهرستان هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: با تلاش و کوشش مدیران شهرستان جذب اعتبارات از سازمان های مرکزی و کشوری ادامه خواهد داشت و توافق شد که این بودجه‌ها با سرعت جذب شود و پروژه های مربوط به اربعین با سرعت انجام و قبل از ایام اربعین حسینی (ع) امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین مهمترین این پروژه ها را سامان دهی پایانه های مرزی خسروی و پرویزخان، نصب سایبان نقطه صفری مرز خسروی، علامت گذاری مسیر و نصب تابلوی هدایت مسافر و زائران و کارتینگ پایانه مرزی خسروی بیان کرد.

حیدری ادامه داد: تمام این پروژه ها باید از محل همین ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تامین اعتبار شود و قبل از اربعین مورد بهره برداری قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه اضافه کرد: خسروی مسیر اصلی و قدیمی تردد زائران به اربعین حسینی است که باید تمام تلاش خود را در راستای خدمات رسانی شایسته به زوار اربعین به کار گیریم و هدف از پیاده روی اربعین حسینی را بهره گرفتن از برکات و آثار فرهنگی این رویداد مهم بیان کرد و گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت فرهنگی عاشورا و اربعین امام حسین علیه السلام، روح تعالی معنوی مردم افزایش یابد.

حیدری در ادامه با اشاره به وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ما از طریق مرز خسروی و پرویزخان می توانیم به اروپا دسترسی داشته باشیم و تمام اقتصاد کشور ما زیرساخت و مبنای آن حمل و نقل است و باید در پایانه مرزهای پرویزخان و پایانه مرزی خسروی یک نگاه بلند مدت و چشم انداز دقیق با هدف‌گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف کنیم.

وی همچنین بر جداسازی سایت های مختلف موجود در مرز شامل تجاری، مسافری و سوخت به منظور سامان دهی مرز پرویزخان تاکید کرد.

انتهای پیام/