شناسهٔ خبر: 113529 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد: 

آذربایجان غربی، استان معین پایانه مرزی مهران جهت ایام جابجایی زائران اربعین حسینی ( ع ) انتخاب شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از آمادگی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی برای جابجایی زائران اربعین حسینی ( ع ) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه ستاد اربعین استان به ریاست استاندار استان گفت : با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته جابجایی زائران اربعین از تاریخ دهم شهریور تا پنجم مهر ماه سال جاری به مدت ۲۷ روز خواهد بود.

وی افزود: استان آذربایجان غربی به عنوان معین پایانه مرزی مهران استان ایلام در ایام جابجایی زائران اربعین حسینی ( ع ) انتخاب شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین آذربایجان غربی در خصوص مشوق های در نظر گرفته شده برای ترغیب ناوگان عمومی جهت خدمات رسانی حداکثری به زائرین افزود : به منظور کاهش بخشی از هزینه های تحمیل شده بر ناوگان، معافیت از عوارض مترتب بر حمل و نقل ( عوارض ۵ درصد شهرداری‌ها )، تخصیص سوخت علی الحساب به ناوگان فعال در طرح با توجه به فعالیت مداوم آنها و اتمام سهمیه متعلقه و محاسبه نرخ کرایه حمل زائران به صورت یک سر خالی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اقدامات ویژه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان برای اجرای طرح اربعین حسینی (ع) یادآور شد: بکارگیری ناوگان سایر ارگانها و سازمان‌ها ، عملیاتی شدن کامل سامانه سپهتن به منظور رصد تردد و پیش بینی سیر ناوگان اتوبوسی، ممنوع شدن پیش فروش سرویس های شرکت‌ها و سرویس های دربستی به کلیه مقاصد کشور در طول دوره طرح و امکان پذیر بودن صدور صورت وضعیت برای کلیه شرکت‌های مسافربری کشور به مرزهای چهارگانه مهران، خسروی، شلمچه و چزابه و بالعکس بدون در نظر گرفتن محدودیت شبکه سیر از جمله آن را شامل می شود.

آرامون گفت: نحوه خروج اتوبوس های بین المللی به کشور عراق صرفا بر اساس دستورالعمل مربوطه که توسط دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی و با هماهنگی دفاتر حمل و نقل مسافر تهیه و ابلاغ می‌شود، امکان پذیر خواهد بود.