شناسهٔ خبر: 113542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم خبرداد:

طرح خط کشی و شیارهای لرزاننده محورپردیسان- ورجان اجرا وبه بهره برداری رسید

خبر رییس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: با اعتباری بالغ برپنج میلیارد ریال، طرح خط کشی، به طول ۳۵ کیلومتر و رامبل( شیارهای لرزاننده) به طول ۱۱ کیلومتر، درمحور پردیسان- ورجان اجرا و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی ازاستان قم، رییس اداره ایمنی راهها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از اجرا وتکمیل طرح خط کشی و شیارهای لرزاننده محور پردیسان- ورجان خبرداد.

سیدحسن خلیلی نیا درادامه این خبر افزود: با توجه به موقعیت شهرستان کهک و توابع آن که از مناطق مهم گردشگری و ییلاقی استان بوده و درطول ایام مناسبتی سال، بخصوص ایام پایانی هفته، محورهای برونشهری آن با حجم ترافیک چشمگیری روبروست، طرح ارتقا ایمنی راه‌های آن هماره دراولویت اقدامات اداره کل متبوع بوده است.

وی با بیان این مهم که طرح ارتقا ایمنی پردیسان- ورجان، که کوتاهترین مسیر دسترسی به شهرستان کهک وتوابع آن است درقالب پروژه های عمران جاده‌ای متعددی، اعم از پیمانی- امانی، اجرا شده به عملیات بهسازی وروکش آسفالت آن طی سالجاری اشاره و تصریح کرد: با عنایت به نقش خطوط ترافیکی در تامین ایمنی( بخصوص درطول شب) درقالب طرحی پیمانی نسبت به خط کشی محور پردیسان- ورجان با کیفیت مطلوب و استفاده از دورنگ زرد و سفید اقدام شد.

خلیلی نیاتاکید کرد: بلافاصله پس از تکمیل عملیات روکش آسفالت محور پردیسان- ورجان، طرح خط کشی محور به طول ۳۵ کیلومترو درسه خط( به انظمام میدان ورجان) به مرحله اجرا درآمد.
رئیس اداره ایمنی راهها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم درادامه به اجرای شیارهای لرزاننده درخط وسط محور پردیسان- ورجان پرداخت و توضیح داد: نظر به نقش شیارهای لرزاننده درانتقال پیام‌های هشداری به راننده جهت جلوگیری از انحراف خودرو به باند مقابل، نسبت به اجرای این پروژه درخط وسط محورپردیسان- ورجان وبه طول ۱۱ کیلومتر اقدام شد.

سید حسن خلیلی نیا اعتبار تخصیصی اجرای طرح خط کشی وشیارهای لرزاننده محور پردیسان- ورجان را بالغ بر پنج میلیارد ریال عنوان و افزود: همانطور که اشاره شد در عملیات طرح خط کشی این محور، ضمن دقت مضاعف دراجرای طرح ، از رنگ ترافیکی با کیفیت مطلوب استفاده شده است.

وی ادامه داد: بی تردید مهمترین عامل در مانایی خطوط ترافیکی، عدم عبور خودرو از روی آنهاست، لذا از مترددین محترم درخواست میشود نسبت به صیانت از راهها، ابنیه فنی، تجهیزات ایمنی، خطوط و نقوش ترافیکی و ... اهتمام لازم را داشته باشند.

خلیلی نیا یادآور شد: طرح خط کشی و اجرای رامبل دردیگر محورهای جاده‌ای استان درحال اجراست که دروقت مقتضی نسبت به اطلاع رسانی جامع  آنها اقدام خواهد شد.