شناسهٔ خبر: 113572 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

رفع تصرف ۱۴ هکتار از اراضی ملی آذربایجان شرقی

سرهنگ عبدلی فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۳ ماه سال جاری ۱۴ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان با حمایت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی رفع تصرف و آزادسازی شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (آذربایجان شرقی) ، سرهنگ موسی عبدلی گفت: این اراضی به ارزش بیش از ۱۳۶ میلیارد تومان در اجرای ۳۰ فقره رفع فوری تصرف که ۱۷ فقره آن در شهرستان تبریز و بقیه در سایر شهرستان های استان بوده، آزاد سازی شده است.

وی با بیان اینکه وسعت اراضی رفع تصرف شده استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، یادآوری کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ هکتار اراضی ملی و دولتی به ارزش بیش از ۴۱ میلیارد تومان با اجرای ۵۲ فقره رفع فوری تصرف، آزاد سازی شده بود.

عبدلی، با بیان اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می رود، ادامه داد: یگان حفاظت اداره کل با انجام اقدامات پیشگیرانه مانند نصب بنر و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها، هشدارهای لازم را به مردم اعلام می کند.

وی اظهار داشت: در این راستا سامانه ۱۶۵۶ این یگان به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی راه اندازی شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۲۴ تیم گشتی در سراسر استان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش این اداره کل هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می دهند