شناسهٔ خبر: 113586 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه زیربنایی منطقه سیستان بسیار ارزشمند است

بازدید رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس از روند ساخت بزرگراه در محورهای زابل- زاهدان و زابل- زهک رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه زیربنایی منطقه سیستان بسیار ارزشمند و با اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، محمدرضا رضایی کوچی در بازدید از روند ساخت بزرگراه در محورهای زاهدان- زابل و زابل- زهک که شماری از اعضای کمیسیون عمران مجلس، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، اظهار داشت: اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه زیربنایی منطقه سیستان بسیار ارزشمند و با اهمیت است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: جاده‌های سیستان و بلوچستان هم اینک به کارگاه‌های راهسازی تبدیل شده است. بطوری که ۱۲۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و فعال بودن ۱۲ کارگاه راهسازی و اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر در محورهای زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان _ بم و زاهدان- خاش، اسکل آباد- گوهرکوه بزمان و زابل - زهک در حال احداث است.

عطاءله اکبری گفت: با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای به ویژه بزرگراه که نوید بخش رونق اقتصادی و افزایش ایمنی سفر در استان خواهد بود در سال گذشته ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده زیرپوشش این اداره کل بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت که امسال در تلاش هستیم بنا بر ضرورت نیاز استان طول آن را به ۹۰ کیلومتر افزایش دهیم.

وی افزود: با اقدامات مطلوب صورت گرفته، این اداره کل سال گذشته پیشتاز تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه اصلی در کشور معرفی شد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که طولانی شدن پروژه‌های راهسازی با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بسیار هزینه‌بر خواهد بود تمام تلاش این اداره کل با وجود همه تنگناهای مالی تکمیل هر چه سریعتر پروژه‌های زیرساختی به ویژه بزرگراه در استان است.