شناسهٔ خبر: 113607 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه؛

اربعین حسینی از بزرگترین اجتماعات بشری و در دنیا بی نظیر است

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت: ما در اربعین حسینی با مناسک عظیمی روبرو هستیم که از بزرگترین اجتماعات بشری و در دنیا در نوع خود بی نظیر است که علاوه بر شیعیان ایرانی از سایر کشورها نیز در این مناسک شرکت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)  محمد پورهاشمی افزود: ما در استان کرمانشاه و پایانه مرز خسروی علاوه بر زائران کشورمان زائرانی از کشورهای ترکیه، پاکستان، افغانستان و سایر کشورها را نیز خواهیم داشت که از این مرز به عراق عزیمت می کنند.

 وی اظهار داشت: پیش بینی ما این است امسال عشاق ایرانی و زائران سایر کشورها که از کشورمان برای شرکت در مناسک اربعین به عراق عزیمت کنند به پنج میلیون نفر برسد که با توجه به کوتاهی مسیر و شرایط آب و هوایی و زیرساخت های مناسب استقبال بسیار خوبی از سوی زائران از مرز رسمی خسروی خواهد شد و از این رو نیازمند همکاری طرف عراقی هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: در بحث خدمات رسانی به زائران اربعین نیازمند همکاری طرف عراقی در امور مربوط به اسکان، تغذیه، مسایل امنیتی و انتظامی و حمل و نقل هستیم که باید برای خدمات رسانی به زائران به شکل مطلوب برنامه ریزی کنیم.

پورهاشمی ادامه داد: در راستای مصوبه اخیر بین مقامات ارشد ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق برای ارایه خدمات مطلوب به زائران است و امسال همچنین مرز سومار  نیز برای تردد خودرویی و همچنین عزیمت موکب ها جهت خدمات رسانی به زائران در اربعین حسینی به عراق بازگشایی می شود.

شبانه روزی شدن فعالیت مرز خسروی برای جلوگیری از ازدحام در ۲ طرف مرز، کمک به ناوگان حمل و نقل عراق در منذریه برای جابجایی و انتقال زائران، تشکیل یک کمیته امنیتی بین ۲ استان کرمانشاه و دیاله برای ارتقای امنیت زوار، بازگشایی پایانه مرزی خسروی قبل از اربعین برای زائران جهت مشخص شدن و رفع نواقص و مشکلات مسیر از مواردی ضروری است.

انتهای پیام/