شناسهٔ خبر: 113634 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پی هشدار هواشناسی انجام گرفت؛

۳۲۰ راهدار استان مرکزی آماده خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای

آماده باش در پی هشدار هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب در راه‌های استان مرکزی زنگ آماده باش برای راهداران به صدا در آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «علیرضا اختری» معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از آماده باش ۳۲۰ نفر راننده و راهدار برای مقابله با بحران احتمالی وقوع سیل در شبکه راه‌های استان خبر داد.

وی افزود: در راستای اجرای اهداف پدافند غیرعامل از ابتدای سال جاری تنقیه و لایروبی پل‌های استان توسط ادارات تابعه شهرستان ها انجام شده و طی روزهای اخیر از مناطقی که احتمال عبور روان آب‌ها در آن وجود دارد بازدید لازم بعمل آمده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: با توجه به تجربه مدیریت سیل در سالهای گذشته، در حال حاضر با تمام توان لجستیکی و اعزام ماشین آلات سنگین به شهرستان‌ها بر اساس اولویت‌های مورد نظر طبق اهمیت راهها، در حوزه راهداری برای مقابله با بحران احتمالی آمادگی لازم را داریم.

به گفته وی محورهای مواصلاتی استان از طریق ۲۷ دوربین نظارتی بصورت آنلاین توسط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در حال رصد و پایش است که به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها اقدامات پیشگیرانه در سریعترین زمان ممکن در قالب اجرای طرح «طوس» انجام خواهد شد.

اختری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر کشور در روزهای اخیر، توصیه می‌شود حتما قبل اقدام به سفر حتما از طریق سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها اطلاع حاصل نموده و حتما به توصیه کارشناسان سامانه ۱۴۱ عمل نمایید.