شناسهٔ خبر: 113653 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

فرایند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید شتاب می‌گیرد/ شرکت عمران شهرهای جدید نگاه صرف به احداث مسکن ندارد

دیدار مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با امام جمعه شهر جدید عالیشهر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: بالاترین و مهم‌ترین هدف دولت انقلابی و مردمی امیدآفرینی به کشور است که در این مسیر باید در اجرا نهضت ملی مسکن شتاب بخشی لازم محقق شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید روز پنجشنبه در دیدار با امام جمعه شهر جدید عالیشهر با گرامیداشت پنج مردادماه سالروز اقامت اولین نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: کیفیت، هویت مسکن (معماری بر اساس الگوی ایران اسلامی) در کنار مدیریت هزینه تمام شده مسکن برای کاهش پرداختی از جیب مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: شرکت عمران شهرهای جدید تنها هدف مسکن سازی ندارد چراکه اعتقاد به شهرسازی و تامین نیازهای شهروندان باشد.

جعفری ادامه داد: در این زمینه امروز مجتمع فرهنگی آفتاب، بیمارستان سردار سلیمانی و استخر شهدای غواص عالیشهر نیز مورد بازدید قرار گرفتند که در بخش استخر مقرر شده از محل بودجه فرهنگی خرید تضمینی بلیط استخر داشته باشیم و بلیط آن در اختیار بخش‌های مختلف شهری گذاشته شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: در ارتباط با مرکز فرهنگی باید توسعه فعالیتها محقق شود که در این زمینه باید تدابیر لازم تامین شود.

جعفری بیان کرد: برای بیمارستان محلی عالیشهر نیز امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شرایط برای بهره‌برداری آن فراهم شود که در این زمینه تعامل لازم با پیمانکار صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برای مدرسه در حال احداث نیز در گفت و گو با پیمانکار مقرر شد این پروژه تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به افتتاح برسد.

جعفری ادامه داد: وضعیت فاضلاب نیز شرایط مناسبی ندارد که باید در کوتاه‌ترین زمان این مهم در دستور کار قرار گیرد و حتی شده با یک تصفیه خانه محلی نسبت به ساماندهی فاضلاب شهر جدید عالیشهر اقدام شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ناوگان حمل و نقل دغدغه خود شرکت عمران شهرهای جدید نیز بوده و با استفاده از ظرفیت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

جعفری اظهار کرد: اقدامات و خدمات رسانی به مردم باید به نحوی باشد که مردم شیرینی حضور یک دولت و مجموعه انقلابی از جمله مجلس، امامان جمعه و خادمان مردم را حس کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مسئولان امروز به عنوان خادمان مردم باید هم افزایی داشته باشند و همچنین در تحقق شعار سال رهبر انقلاب باید این مهم در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

جعفری گفت: با روحیه و جهادی انقلابی باید برای رشد، تحول و توسعه شهرهای جدید و بویژه عالیشهر تلاش شود تا بتوانیم امانتدار باشیم.

وی اظهار کرد: با اهتمام و عزم لازم باید تا رسیدن به سرمنزل مقصود تلاش کرد و راه تحقق تمدن نوین اسلامی را فراهم آورد.