شناسهٔ خبر: 113683 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد؛

بازگشت اراضی ملی ۱۰۵۰ میلیارد ریالی شهر اصفهان به بیت المال

سرهنگ باقری ،اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف فوری اراضی ملی شهر اصفهان به ارزش یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: این یگان همواره در راستای مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال در اراضی ملی و دولتی، با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می‌کند.  

وی اذعان داشت: در این راستا با نظارت مستمر و دقیق بعمل آمده، یک مورد تعرض به اراضی ملی در شهر اصفهان شنایی و با دقت، هوشیاری و تلاش کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، رفع تصرف فوری شد.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه مساحت این اراضی هفت هزار مترمربع بوده است گفت: ارزش اراضی فوق یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال است که از دست افراد فرصت طلب و سودجو خارج و به بیت المال بازگردانده شد.  

وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود، گفت: با پایش روزانه اراضی ملی و دولتی توسط عوامل یگان حفاطت اراضی استان اصفهان، عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده است.  

سرهنگ باقری خاطرنشان کرد: سامانه ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال بوده و مردم عزیز استان اصفهان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق تماس با این شماره به یگان حفاظت اراضی گزارش دهند.